asseco Aimtec murr

Proč neváhat s výměnou zimních pneumatik

Jak upozorňuje výrobce pneumatik Goodyear, řidiči by už neměli čekat, než přezují na zimní pneumatiky. Nejenže to ukládá za povinnost novela silničního zákona z roku 2011 (používat od 1. listopadu do 31. března zimní pneumatiky v případě, že se na komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námraza), ale zimní pneumatiky obsahují směs odlišnou od letních pneumatik.

 

Zimní pneumatiky jsou vyrobeny z měkčí směsi, aby byly dostatečně pružné i při nízkých teplotách. To jim spolu se speciálním dezénem běhounu propůjčuje vynikající přilnavost v zimních podmínkách na sněhu i na zledovatělé vozovce, čímž zvyšují bezpečnost jízdy.
Při brzdění v zimě mohou zimní pneumatiky ve srovnání s letními zkrátit brzdnou dráhu až na polovinu. Například na sněhu z rychlosti 50 km/h může vůz vybavený zimními pneumatikami Goodyear zastavit po 26,4 m, zatímco se standardními letními pneumatikami by na zastavení potřeboval 77,9 m. Návdavkem k významně kratší brzdné dráze jsou také zárukou vynikající ovladatelnosti a dobré reakce vozu při řízení za všech zimních podmínek. Obsahují totiž četné hrany a příčné drážky, které se zařezávají do sněhu a zlepšují tak záběr.
Goodyear ze své nabídky doporučuje pneumatiky UltraGrip Performance SUV Gen-1, které se letos staly vítězem testu zimních pneumatik časopisu Auto Bild allrad. Profil běhounu se systémem 3D tvarových zámků (BIS) zajišťuje lepší adhezi na suché vozovce a lepší výkonnost na sněhu.

/ls/

 
Publikováno: 31. 1. 2019 | Počet zobrazení: 1619 článek mě zaujal 311
Zaujal Vás tento článek?
Ano