asseco Aimtec murr

Subaru XV… … je mezi finalisty Auta roku v ČR

Subaru XV na sebe upoutalo značnou pozornost hned při svém prvním představení, kde si novináři mohli vyzkoušet technické možnosti novinky v bývalém vojenském prostoru v Lotyšsku. Možná právě díky této neobvyklé možnosti otestovat auto na samé hranici technických možností posbíral model XV u novinářů tolik bodů, že se v rámci ankety Auto roku 2019 v ČR dostal mezi finalisty, když získal třetí nejlepší hodnocení.

 

Bývalý vojenský prostor poblíž Rigy byl pro Subaru v některých ohledech na hranicích limitů, většinou omezených předním nájezdovým úhlem. XV ale ze všech zkoušek nakonec vyšlo se ctí. Pohon všech kol nezklamal ani při výjezdu rampy se sklonem 35°, tedy 80 %! I místní instruktoři si tento kousek se zájmem nahrávali na video a sami se tomu podivovali.
Žádné auto samozřejmě není bez chyb. Technicky model XV funguje dokonale, v nižší střední třídě nabízí největší vnitřní prostor pro cestující, a to jak v oblasti kolen, tak šířkou interiéru, který je mimochodem ještě o 20 mm větší než u Škody Suberb. Omezená je ale nabídka boxerů. Díky extrémnímu zpřísnění emisních limitů už není k dispozici vznětový motor ani ručně řazená převodovka.

Mimořádně bezpečné
Při vývoji se výrazně zapracovalo na tuhosti celé karoserie. Torzní tuhost stoupla o 70 %, příčná tuhost je v ohybu dokonce o 90 % vyšší. Absorpci nárazové energie se tak podařilo oproti předchozímu modelu zvýšit o znatelných 40 %. To se také projevilo při nárazových testech. Mezi extrémně přísné se řadí jak japonská JNCAP, kde mimochodem model XV obstál se skóre 199,7 bodů, což se v historii těchto testů zatím nikomu jinému nepodařilo, tak americká IIHSA, která je specifická nárazem do překážky s jen 20% překrytím přídě a i zde modely XV a Impreza zaznamenaly špičkové výsledky stejně jako v Evropě v Euro NCAP s pětihvězdičkovým výsledkem.
Dalším aspektem, který pomáhá posádku chránit je nová generace technologie EyeSight. Sdružuje celou řadu bezpečnostních a asistenčních systémů a je součástí standardní výbavy každého modelu. Automobil tak mimo jiné nabízí samočinné udržování v jízdním pruhu a v kombinaci s adaptivním tempomatem dokáže samočinně brzdit, zrychlovat i řídit.

Na první pohled vyšší cena (590 000 Kč) je kompenzována standardně dodávaným pohonem všech kol, bohatou výbavou a mimořádnou bezpečností.

/mb/

 
Publikováno: 31. 1. 2019 | Počet zobrazení: 1441 článek mě zaujal 328
Zaujal Vás tento článek?
Ano