rossleor asseco murr

Přitažlivá limuzína Audi A6 Avant 50 TDI Quattro

Nová generace Audi A6 je plošší a širší, oproti předchozímu modelu nabízí zvětšený vnitřní prostor a tím i zvýšení komfortu. Ze dvou karosářských verzí jsem měl možnost vyzkoušet praktickou verzi Avant v bílém kabátě s novým třílitrovým šestiválcem využívajícím mild-hybridní technologii.

 

Ve srovnání s šedými a černými laky je bílá varianta velmi povedená. Boční silueta podtrhuje dynamické proporce vozu i díky svažující se linii střechy a velkým 20palcovým kolům. Líbí se mi mohutný předek s širokou maskou s hliníkovými horizontálními pruhy ozdobenými čtyřmi kruhy. Ostře protažené přední světlomety, které kontrastují s otvory pro mlhová světla, opticky roztahují proporce vozu do stran. Jsou standardně vybavena LED technologii, jejíž nejvyšší stupeň HD Matrix LED, který byl v testovacím voze, vykrývá protijedoucí vozidla. A funguje opravdu skvěle, rychle reaguje na ostatní vozy i na projíždění obcí. Zadní elegantní část dává tušit velký vnitřní prostor (656 l, po sklopení druhé řady nabídne až 1680 l) s elektrickým otevíráním víka včetně krycí rolety už v základním vybavení. Celkově působí design nové A6 elegantně se sportovně dynamickými liniemi.  

Interiér
Do interiéru je pohodlný nástup širokými dveřmi nejen vepředu, ale i vzadu. Řidič i spolujezdec mají dostatek elektronických ovládacích prvků na upravení pohodlného posezu v kožených sedačkách, včetně vyhřívání, chlazení, nastavitelnými bočními polštáři a masáží v několika módech. Vzhledem ke zvětšení rozvoru na 2920 mm se zvětšila délka interiéru o 21 mm, prostor v oblasti hlavy na zadních sedadlech o 14 mm a v oblasti ramen o 7 mm. Interiér je vyveden v novém konceptu s vysokou mírou digitalizace. Středový panel, mimochodem velmi efektní, se skládá ze dvou displejů, kde horní s dotykovou obrazovkou (110") a velmi čistou grafikou disponuje navigačními, informačními a zábavními aplikacemi a spodní (8,6") je určen pro ovládání komfortních funkcí a také jako touchpad pro ruční zadávání textů, což je praktické a rychlé. To jsem musel ocenit a také plnou konektivitu a připojení k internetu. Další velký displej se nachází za volantem místo klasických budíků, ty se dají díky Virtual Cockpitu zmenšit ze standardní velikosti na malá kolečka, mezi kterými se promítá velká navigace. Výborně je řešen Head-Up displej s promítáním na čelní sklo v zorném poli očí řidiče.

Pouze vznětové motory
Jelikož se Audi orientuje na vznětové motory, není k dispozici zážehový agregát. Základ nabídky tvoří dvoulitrový vznětový čtyřválec (40 TDI), po kterém následují třílitrové přeplňované šestiválcové agregáty: 45 TDI o výkonu 170 W a 50 TDI o výkonu 210 kW. Poslední nejsilnější varianta poháněla testované vozidlo v kombinaci s 8stupňovým automatem Tiptronic s měničovým systémem, který přenášel výkon na všechna kola. Motor disponuje točivým momentem 620 Nm v rozmezí 2250 až 3000 ot./min.
Jak už jsem vzmiňoval, motor využívá mild-hybridní technologii s elektrickým okruhem pracujícím s napětím 48 V, který přispívá k úspoře paliva. Tento částečný hybridní pohon s elektromotorem pomáhá vznětovému agregátu. Například systém start-stop může vypínat ve vyšší rychlosti (už při 22 km/h), při rekuperaci se energie ukládá do li-ion akumulátoru, což může vůz využít a jet setrvačností (stačí dát nohu z plynu) s deaktivovaným motorem rychlostí mezi 55 a 160 km/h. Díky tomu se spotřeba v kombinovaném provozu dostala na hodnotu 6,3 l na 100 km.

Závěr
Audi má ukázkově odhlučněný agregát. Jízda je velmi komfortní i díky elektrickému posilovači řízení. Ve sportovním módu je cítit dynamika s řazením ve vyšších otáčkách. Testovaná verze byla vybavena dynamickým řízením všech kol, na které jsem byl zvědavý a musím říct, že mě mile překvapilo. Zadní náprava se totiž natáčí, čímž je Audi mnohem mrštnější a při vyšších rychlostech stabilnější. Díky tomuto systému se také zkrátil poloměr otáčení až o 1 metr.

Petr Kostolník, foto autor

 
Publikováno: 31. 1. 2019 | Počet zobrazení: 1738 článek mě zaujal 376
Zaujal Vás tento článek?
Ano