Škoda Karoq nezklame ani v nevlídné zimě
Je dosud posledním škodováckým modelem, který se od loňska u nás pyšní prestižním titulem Auto roku 2018. Prodejní úspěchy toto malé SUV slaví nejen na domácím kolbišti, ale i v zahraničí, a to díky komfortu, prostornosti a šíři pohonných jednotek.
![](../../obrazky/tm022019/01foto_3.jpg)
Chválím nově navržená sportovně laděná sedadla, vpředu i vzadu vyhřívaná. Protože venku byla teplota pod nulou, ocenil jsem vyhřívaný multifunkční volant. Testované auto bylo vybaveno navíc i množstvím prvků na přání, třeba nejrůznější asistenční systémy apod.
V současné nabídce je pětice motorů: tři zážehové a dva vznětové, ve výkonovém spektru od 85 do 140 kW. Benzínové tříválcové agregáty 1,5 TSI jsou s aktivním vypínáním válců. V testovaném autě byl diesel 2,0 TDI o výkonu 110 kW se 7stupňovou automatickou převodovkou DSG i s možností řazení pádly pod volantem a pohonem všech kol 4x4. O ten se stará elektronicky řízená lamelová spojka. Nejrůznější senzory neustále vyhodnocují jízdní situaci a předávají naměřené hodnoty elektronice, která pak zajistí optimální rozdělení hnací síly. Vzhledem k rozličným podmínkám cestování v zimním období jsem uvítal systém výběru jízdního profilu, kterým je možné prostřednictvím tlačítka mezi sedadly ovlivňovat charakteristiky řízení, řazení převodovky a nastavení dalších režimů ve verzích Normal, Eco, Sport, Individual a Snow. Individuální nastavení je možné uložit až pro tři uživatele vozidla na personalizovaný klíč, dodávaný na přání. Rozdíly mezi nimi jsou skutečně znatelné a mají zásluhu na vytvoření optimálních jízdních vlastností v dané situaci. U variant s pohonem všech kol je na přání rovněž režim Offroad, který zajišťuje snazší ovládání mimo zpevněné vozovky a aktivuje se stisknutím tlačítka. V případě potřeby se při něm aktivuje i asistent pro jízdu do kopce a z kopce.
Absolvovali jsme celkem 600 km v roztodivném počasí, v mrazu, za deště, mlhy, po rozbředlém sněhu, na městský provoz vyšlo asi 180 km. Až teprve v předposlední den testu začalo v silném větru hustě sněžit a jak už je u nás zvykem, nastaly mnohé dopravní kalamity. Nelenil jsem tedy a vydal se do jámy lvové, do okolí Albrechtic v Jizerských horách. Karoq se v takových podmínkách určitě neztratil. Na dálnicích dokázal bezpečně předjíždět dvoukolky v
![](../../obrazky/tm022019/01foto_4.jpg)
Aktuální ceny Škody Karoq začínají na 489 900 Kč, cena testované verze byla 789 900 Kč.
Oldřich Šesták