asseco Aimtec murr

Mazda CX-3 SkyActiv-G Revolution

Mazda svůj model CX-3 s karoserii SUV v loňském roce po delší době modernizovala. Navenek nejsou sice viditelné větší úpravy, přesto dokáže zaujmout svým impozantním zjevem. Vděčí za to i speciálnímu červenému odstínu.

 

Že zbarvení má vliv na atraktivitě automobilu, dokazuje tato speciální několikavrstvá červená barva Soul Red Crystal (za příplatek). Podtrhuje živost vozu a dokáže zaujmout svou hloubkou a vysokým leskem. Ale samozřejmě design vozu hraje hlavní roli a v tomto případě je opravdu povedený. Nejde přehlédnout a vyzdvihuje svižný charakter Mazdy. Dominantním prvkem je modernizovaná robustní přední maska tvořená čtyřmi dvojitými vodorovnými lamelami s velkým logem a chromovým lemem, který opticky zasahuje až do světlometů. Designéři k tomu vhodně vložili lesklé lišty po krajích nárazníku, které pokračují podél prahů dveří, čímž docílili dojem pohybu.

Interiér
Čisté linie interiéru působí příjemně, a i když jde o menší model, prostoru má dostatek i na zadních sedadlech. Se svými 174 cm jsem se pohodlně posadil za sebe. Sedadla jsou pohodlná a dobře drží tělo v zatáčkách. Všechny ovládací prvky jsou v dobrém dosahu a také úložných prostor je dostatek. Na upraveném středovém panelu přibyla elektrická parkovací brzda vedle kruhového HMI ovladače. Ten se sice dubluje s dotykovou obrazovkou, ale jen v případě, že auto stojí. Za jízdy lze ovládat funkce kvůli bezpečnosti jen HMI ovladačem. Zaujaly mě různě provedené průduchy klimatizace. Tři kulaté jsou doplněny jedním nenápadným vodorovným jako součást designu. Vůbec to nerušilo design, naopak jej to oživilo. Nad nimi ční velký 7" dotykový displej s dobrým rozlišením a pěknou grafikou. Za pozornost stojí i head-up displej, který zobrazuje v zorném poli řidiče provozní údaje, třeba navigaci, rychlostní značky či rychlost vozu. Zavazadelník mě překvapil, protože vypadá menší, než je ve skutečnosti. Jeho objem je 350, resp. 1260 l po sklopení zadních opěradel.

Pohon
Mazda dává na výběr pohon buď jen předních kol, nebo všech. Záleží od výbavy, motorizace a převodovky. Testované auto poháněl čtyřválcový zážehový agregát 2,0  SkyActiv-G o výkonu 89 kW, který ve spojení s 6stupňovou samočinnou převodovkou přenášel výkon na přední kola. V případě samočinné převodovky jde o měničový automat, takže přepínání mezi jednotlivými stupni je pěkně plynulé.
Podvozek tohoto crossoveru vychází z Mazdy 2, resp. jak uvádí výrobce, mají téměř 80 % součástí společných. Ale nemusíte se bát, model CX-3 jezdí svižně sportovně, pěkně pohlcuje drobné nerovnosti a výtečně se ovládá. Při projíždění zatáček je stabilní, nenaklání se. Ocenil jsem přesné řízení a dobré odhlučnění při klidné jízdě. Při větší akceleraci a sportovnějším přenosu je v kokpitu znatelný valivý zvuk od pneumatik.
Technologie SkyActiv poskytuje vozu lepší výkon a zároveň nižší spotřebu, což jsem musel ocenit, protože spotřeba byla na benzínový dvoulitr velice slušná. Po týdenním nájezdu přes 700 km ve smíšeném provozu mi počítač ukázal 7,1 l na 100 km (výrobce udává v tomto režimu hodnotu 6,1 l/100 km).   

Petr Kostolník

 
Publikováno: 3. 4. 2019 | Počet zobrazení: 1527 článek mě zaujal 309
Zaujal Vás tento článek?
Ano