asseco Aimtec murr

KUMMER zefektivnil řízení výroby

Společnost KUMMER s.r.o. je dynamicky se rozvíjející český subjekt zabývající se výrobou malých a středních sérií výrobků pro různé odběratele.

 

Od svého založení v roce 2008 byla nosným výrobním programem firmy výroba přesných strojních součástí vyráběných podle vlastní nebo dodané výrobní dokumentace či dodaného vzoru. S rostoucí výrobou se společnost přesunula do nových výrobních prostor areálu v Hradčovicích, kde nyní sídlí i vedení firmy.
Specializací firmy je přesné CNC frézování na tří-, čtyř- a 5osých obráběcích centrech s využitím CNC technologie CAD/CAM. Pro zefektivnění výroby bylo nakoupeno několik průmyslových robotů, 3D měřicí zařízení a pro zkvalitnění samotné výroby a organizace práce byl pořízen nový informační systém.
Se zvyšujícím se objemem zakázek se ukázalo, že stávající postupy technické přípravy a řízení výroby nejsou dostatečně efektivní a neumožňují zajistit aktuálnost průběžných informací z výroby a kooperací. Proto se v roce 2017 vedení firmy rozhodlo nasadit moderní nástroje pro plánování a řízení výroby tak, aby bylo zajištěno důsledné plánování a evidování výroby. Management společnosti by tak měl k dispozici aktuální informace o všech dokončených i rozpracovaných zakázkách.
Předtím ve firmě naráželi na organizační potíže, protože chyběla možnost hledat data a informace v centrálním informačním systému. Bylo rozhodnuto, že se od sebe oddělí účetnictví a řízení a sledování výroby. Veškeré sklady a objednávky byly vedeny v ekonomickém systému Pohoda. Problém nastal při pohybech polotovarů a rozpracovaných výrobků. Nebylo dohledatelné, na které operaci a v kolika kusech se určitý vyráběný díl nachází. Nejhůře se to projevilo při částečných pohybech, zejména z kooperací. Technologie byla dostupná pouze na počítači vedoucího výroby, neexistovalo jednotné názvosloví a také číslování dílů.
Pro výběr vhodného systému bylo definováno několik podmínek – např. možnost spolupráce se stávajícím ekonomickým systémem Pohoda, řízení skladů, podpora TPV a další. Vzhledem k charakteru zakázkové (malosériové) výroby bylo důležitým kritériem i schopnost systému pružně se vypořádat s měnicími se vstupy a výrobními kapacitami ve společnosti.
V rámci výběru se pracovníci firmy seznámili s několika možnými ERP systémy, které slibovaly splnit požadavky společnosti, stejně jako s dodavateli těchto systémů. Po prozkoumání vlastností nabízených systémů, schopností jejich dodavatelů a v neposlední řadě i s náklady na pořízení a údržbu byl jako vhodné řešení zvolen systém EasyTechnology společnosti TD-IS, s.r.o.
Mezi důvody, které rozhodly o výběru řešení, je vhodné uvést koncepci systému, jenž lze přizpůsobit různým typům výroby, ale také jej rozšiřovat o další funkce díky standardním modulům, případně do budoucna využít schopnosti dodavatele doplnit další nástroje dle zvyšujících se požadavků a potřeb uživatelů. Navíc má společnost TD-IS bohaté zkušenosti s integrací jednotlivých informačních systémů a podporou procesů ve strojírenských firmách, takže dokáže navrhnout optimalizované řešení pro každého zájemce.
„Při implementaci jsme velmi ocenili podporu ze strany dodavatele systému. Na základě provedené analýzy navrhl vhodnou customizaci EasyTechnology, vyškolil klíčové uživatele systému, nainstaloval a nastavil jednotlivé moduly, včetně propojení na účetní systém Pohoda. Informace ve výrobě jsou tak nyní aktuální. Díky odepisování výroby pomocí čárových kódů máme průběžný přehled o rozpracovanosti, kooperacích a také skladech a zásobách materiálů, objednávkách i hotových výrobcích, včetně nákladů na výrobu."
Díky základní verzi EasyArchivu, systému na správu dokumentů, který je součástí EasyTechnology, jsou k dispozici i příslušné podklady, jako jsou materiálové listy, protokoly ze zkoušek či výkresy i 3D modely výrobků, a to vždy adresně pro uživatele dle jejich oprávnění.
„S volbou společnosti TD-IS jsme spokojeni, hodnotíme ji jako solidního dodavatele, který je schopen nám trvale zajišťovat podporu a rozvoj pro naše systémy. Do budoucna plánujeme další zefektivnění v oblasti TPV, a na těchto plánech spolupracujeme s naším dodavatelem – společnosti TD-IS.  

Ing. Karel Man, výkonný ředitel firmy KUMMER

 
Publikováno: 29. 4. 2019 | Počet zobrazení: 2470 článek mě zaujal 291
Zaujal Vás tento článek?
Ano