asseco Aimtec murr

Peugeot 508 GT upoutá zjevem i jízdními vlastnostmi

V novém modelu 508 přešla automobilka od klasické čtyřdveřové siluety k 5dveřové karoserii, spojující v sobě prvky kupé a fastbacku. Vlajková loď se sebevědomě posouvá směrem k luxusnějším vozům.

 

Díky výborným jízdním vlastnostem, novým motorům a bohaté výbavě představuje kvalitativní generační skok. Nový Peugeot 508 upoutá nízkou a kompaktní karoserií, ostrým a svalnatým exteriérem, solitérně uspořádaným interiérem, prostorností s objemem zavazadlového prostoru 487 až 1537 l.
K testu jsme měli vůz s označením GT, což předesílá nejvýkonnější a nejluxusnější vybavení. Tento moderní radikální fastback poznáte podle dravé přední masky s chromovanou šachovnicovou mřížkou a unikátního světelného podpisu Full LED. Při bočním pohledu sportovní linie s elegantní klenutou střechou plynule přechází k zadnímu nárazníku. Tvar karoserie dotvářejí úzké prosklené plochy odhalující bezrámové dveře. Při pohledu zezadu nelze přehlédnout trojrozměrná adaptivní světla s kresbou tří drápů, jejichž světelná intenzita se automaticky přizpůsobí okolnímu světlu.
Uvnitř najdeme inovovanou kabinu i-Cockpit s kompaktním multifunkčním koženým volantem s chromovanými dekory a logem GT, vyvýšenou digitální přístrojovou deskou s možností vlastní konfigurace a velkým barevným dotykovým displejem. Prostřednictvím sedmi chromovaných ovladačů ve tvaru klaviatury máte přímý přístup k hlavním funkcím a nastavením vozu prostřednictvím dotykové obrazovky. Peugeot i-Cockpit se poprvé objevil v roce 2012 u vozu 208 a s každým dalším modelem se postupně vyvíjel. Vyzkoušel jsem ho opakovaně a u menších aut jsem si na něj při své rozlehlejší postavě těžko zvykal, měl jsem pocit, že mám poměrně titěrný volant nezvykle až skoro v klíně. U nové 508 už mi to nevadilo, naopak ve větším autě jsem mu vzhledem k neobvyklosti a zároveň přehlednosti přišel na chuť, ale sedadlo jsem měl v nejnižší poloze.
V interiéru jsou použity prémiové materiály jako exkluzivní kůže v kombinaci s pravým dřevem, kterým je obložena palubní deska, výplně dveří a středová konzole. Velkou pochvalu zaslouží sedačky v našem případě v exkluzivním červeném koženém čalounění NAPPA s prošíváním. Drobnou výtku mám k tajuplně schovanému přístupu k připojení USB a ploše na dobíjení telefonů pod středovým panelem mezi předními sedadly, jsou tak hůře přístupné.
GT dostalo do vínku dvě exkluzívní motorizace. Benzínový agregát PureTech o objemu 1,6 l a výkonu 165 kW a dieselový 2,0 BlueHDi o výkonu 130 kW, oba v kombinaci s elektricky ovládanou impulzní automatickou 8stupňovou převodovkou EAT8 s páčkami na volantu. V testovaném voze byl vznětový, u kterého výrobce uvádí nejvyšší rychlost 235 km/h a spotřebu v kombinovaném provozu 4,7 l/100 km.

O vynikající jízdní komfort se stará široká škála nejmodernějších podpůrných prvků řízení. Zmíním se alespoň o dvou. Volba jízdního režimu Drive Mode má polohy ECO, Komfort, Normál, Sport a Manuální. V provedení Driver Sport Pack má vliv na dynamické funkce vozidla, zvukový projev motoru, citlivost pedálu plynu a posilovače řízení, rychlost řazení převodových stupňů, nastavení aktivně řízeného podvozku. Rozdíly jsou opravdu znatelné, vůz si můžete nastavit v návaznosti na nejrůznější podmínky provozu a podle vlastního řidičského rozpoložení. Zcela nový systém nočního vidění Night Vision rozpoznává a signalizuje nejen v noci, ale i za snížené viditelnosti prostřednictvím infračervené kamery přítomnost chodců a zvířat do vzdálenosti až 200‒250 m před vozidlem, kam až dálkové světlomety nedosvítí. Při riziku kolize spustí výstrahu v podobě zobrazení jednoho ze symbolů chodec, zvíře uprostřed okna, silueta se orámuje červeně. Potvrzuji, funguje to bezchybně.
Při testu jsme najeli 521 km v rozličném provozu, ve městském pouhé minimum. I když jsme nijak nedivočili, tak průměrná spotřeba 6,6 l/100 km výrazněji překročila výrobcem deklarovanou. Celkově však je nová 508 půvabné auto s osobitým vlídným interiérem, vyniká skvělými jízdními vlastnostmi, mile překvapuje luxusní výbavou.
Základní cena Peugeotu 508 GT se vznětovým motorem je 1 070 000 Kč.

Oldřich Šesták

 
Publikováno: 30. 4. 2019 | Počet zobrazení: 1817 článek mě zaujal 340
Zaujal Vás tento článek?
Ano