asseco Aimtec murr

Byznysu na železnici je dost, potřeba jsou lidé

Akciová společnost DPOV, člen Skupiny ČD, se postupně profiluje na opravy a modernizace v segmentu osobních vagónů či elektrických a motorových jednotek.

 

Provozní středisko oprav Přerov, které je rovněž sídlem společnosti, se dlouhodobě specializuje na opravy elektrických lokomotiv všech napěťových systémů a elektrických jednotek řady 471 (City Elefant).
Nejen pro opravy těchto jednotek byly v Přerově vybudovány v roce 2010 dvě výrobní haly. Provozní středisko je vybaveno zkušebnou elektrických lokomotiv, podúrovňovým soustruhem, pracovištěm pro opravy trakčních motorů, zkušebnou vinutých pružin a dílnou pro kapacitní zkoušky alkalických, olověných a gelových baterií. Podúrovňový soustruh byl v roce 2016 zmodernizován a nyní je možné soustružit kromě dvojkolí také brzdové kotouče. Mezi další vybavení střediska patří kolejová váha, vyvažovačka a certifikované pracoviště pro opravy a zkoušení tlakových rozvaděčů a brzdičů. Dále nabízí provádění povrchových úprav skříní lokomotiv, včetně reklamních nátěrů v lakovnách přidružených pracovišť ve Valašském Meziříčí a v Olomouci.

Olomoucké pracoviště je vybaveno unikátním soustrojím dvou lisů spojených kolejí, kdy na demontážní a montážní lis navazuje samostatný měřicí a diagnostický lis. Jsou zde prováděny opravy podvozků, např. typu SGP 300. Rozvoj pracoviště v Přerově bude spojen s objektem bývalé zásobárny, kde DPOV plánuje vytvořit zázemí pro opravy, modernizace a revitalizace elektrických jednotek včetně lakovny, zkušebny a dalších obslužných činností. V rámci PSO Přerov má DPOV také obchodní zájmy a aktivity v Polsku. Od roku 2017 se PSO Přerov také podílí na modernizacích – opravách -  motorových vozů 810. Vozy dostávají nové ekologičtější motory a korporátní nátěr Českých drah. Pro zajištění komfortu cestujících se do vozů montují moderní čalouněné sedačky, dosazují polospouštěcí okna, rozšířen je i prostor pro jízdní kola, na toaletách je zabudováno nové WC včetně nového elektrického ovládání splachování a umývání. Na základě požadavků krajů v regionální dopravě budou některé vozy vybavovány také klimatizací. Od poloviny minulého roku jsou vozidla označena také novým obchodním názvem Českých drah RegioMouse.

V Nymburce se provádí opravy a modernizace osobních vozů, motorových vozů řady 854, řídicích vozů řady 954, přívěsných vozů řady 054, 012, a od roku 2015 i nosných řad dieselelektrických lokomotiv. Na specializovaném pracovišti se provádí vyvazovací opravy podvozků elektrických jednotek řady 680 Pendolino. V roce 2015 byla ukončena výstavba moderní lakovny s přípravným stáním pro povrchovou úpravu před lakováním. Pracoviště disponuje i technologií pro tryskání dílů ŽKV. Od roku 2015 se Nymburk specializuje na vyvazovací opravy, opravy podvozků a modernizace osobních vozů. Proto byla pořízena zkušebna osobních vozů na všechny napěťové systémy, mobilní kolejová váha, zkušební stav vinutých pružin. Osobní vozy tak procházejí kompletní opravou včetně dosazování nových centrálních zdrojů napájení, informačních a rezervačních systémů, zásuvek včetně USB nabíjení, řídicích jednotek v oddílech pro cestující a v některých případech i dosazení vakuových WC a výměny klimatizací. V rámci takových oprav se vyměňují i kompletní kabeláže včetně nových rozvaděčů a dosazení nového centrálního řízení všech systémů a diagnostiky. Provozní středisko je dále vybaveno podúrovňovým soustruhem pro obnovení jízdního profilu bez vyvázání dvojkolí a dynamickou vyvažovačkou používanou jak na železniční dvojkolí, tak pro rotory točivých strojů. Součástí výrobního programu jsou rovněž opravy dvojkolí všech typů železničních kolejových vozidel. Od vzniku DPOV, a.s., zde byla postupně budována jedna z největších opraven dvojkolí v ČR, která je schopna opravit víc jak 40 typů dvojkolí s potenciálem přes 2000 dvojkolí ročně. Pod pracoviště v Nymburce se řadí i revitalizace jednotek řady 680 Pendolino, které byly prováděny v objektech JLV Praha. Projekt modernizace interiérů těchto rychlovlaků  zahrnoval zejména obměnu sedadel, obložení stěn, podlah, zavazadlových polic, podokenních stolků, osvětlení a buněk WC. Vlakové soupravy mají nově LCD obrazovky s vizuálním informačním systémem a dětské kino, nové vybavení získal i bistro oddíl. V objektech JLV Praha probíhají také modernizace bistrovozů pro ČD.
Motorové vozy řad 809, 810, 814, 841, 842, 843, 844 a jejich přívěsné a řídicí vozy jsou předmětem oprav provozního střediska ve Veselí nad Moravou. Středisko disponuje zařízeními pro opravy spalovacích motorů LIAZ a TEDOM včetně broušení klikových hřídelí a odbrzdění motorů ve zkušebně. Součástí technologie oprav vozidel je navařování dílů (i hliníkových) a ostatní svářečské práce. V roce 2015 zde byla vybudována nová dvoukolejná 60m hala pro vyvazovací opravy jednotek 814, která byla následně prodloužena na 90 m a v roce 2016 pro potřeby vyvazovacích oprav motorových jednotek řady 844 (PESA) bylo zahájeno její rozšíření o další specializovanou kolej v délce 120 m. Přístavba haly byla slavnostně otevřena v říjnu roku 2017. Konečné úpravy povrchů skříní vozidel, včetně reklamních nátěrů dle požadavků zákazníka, jsou zajišťovány prostřednictvím pracoviště ve Veselí nad Moravou a na detašovaných pracovištích DPOV ve Valašském Meziříčí, případně v PSO Nymburk.

www.dpov.cz

 
Publikováno: 19. 6. 2019 | Počet zobrazení: 1850 článek mě zaujal 292
Zaujal Vás tento článek?
Ano