asseco Aimtec murr

Sebevědomé Audi Q3 35 TFSI S line

Druhá generace Audi Q3 se značně odlišuje od první generace tohoto modelu. Díky koncernové podvozkové platformě MQB narostly rozměry a v nabídce je i dost motorizací.

 

První, co mě napadlo při setkání s novým modelem Audi Q3, byl sebevědomý vzhled. Za to vděčí hlavně dominantní masce chladiče, mohutné kapotě a velkým otvorům sání. Celkově ale s rovnými liniemi působí velmi elegantně, navíc když má k dispozici výběr veselých barev karoserie, jako v našem případě. Testované vozidlo, které poháněl benzínový agregát 35 TFSI o objemu 1498 cm3, mělo velmi pěkný oranžový odstín (příplatková barva, 11 700 Kč). Musím říct, že se líbil nejen mně.  
Ve srovnání s předchozím modelem narostlo nové Q3 na délku o 96 mm (4484 mm), na šířku měří 2024 mm (+ 5 mm) a na výšku je o 8 mm vyšší (1616 mm). Rozvor se zvětšil o 77 mm na celkových 2680 mm. Vzhledem ke svým rozměrům se řadí na vrchol segmentu kompaktních SUV. Větší rozvor umožnil nabídnout i více prostoru v interiéru, který ohromí nyní svou prostorností.

Pracoviště řidiče
Po usednutí na místo řidiče jsem neměl problém nastavit detailně pozici za volantem, vše je v elektronice, včetně sedadla spolujezdce. To umožňuje i výtečný výhled z vozu. Oceňuji silný věnec volantu, který měl díky sportovnímu paketu S line perforovanou úchopovou část a zploštělý spodek. Nejen že se dobře drží, ale i ovladače na ramenech volantu jsou značeny velmi srozumitelně. V kapličce před řidičem je virtuální kokpit s různými možnostmi nastavení a pěknou grafikou. Dominantou palubní desky je ale velký středový dotykový displej, který je vhodně natočen na řidiče. Velmi pěkně zobrazuje navigační pokyny, navíc s možností online zobrazení dopravní situace. Pochvalu si zaslouží přehledné manuální ovládání dvouzónové klimatizace pod displejem. Toto řešení je podle mě bezpečnější než ovládání prostřednictvím dotykové obrazovky. Zadní pozice pasažérů těží také z větších proporcí nového Q3, nabízejí dostatek prostoru v oblasti kolen i nad hlavami cestujících. Odkládací prostor v loketní opěrce, držák nápojů na středové konzole a v opěrce zadních sedadel je už u Audi samozřejmostí, stejně jako příplatkový box pro indukční nabíjení telefonu.
Zavazadelník je nadprůměrný, v závislosti na poloze zadních podélně posuvných sedadel a nastavitelných opěradel nabízí objem od 530 do 675 l, po sklopení opěradel až 1525 l. Pod podlahou bylo i dojezdové kolo (ale jen za příplatek). 

 

Nové značení motorů
Pohon modelu Q3 zajišťují buď zážehové agregáty označené jako: 35 TFSI, 40 TFSI, 45 TFSI, nebo vznětové: 35 TDI a 40 TDI. Motory jsou propojeny se 7st. automatem nebo manuální 6st. převodovkou (u základních motorizací) a pohánějí buď jen přední, nebo všechna kola. Protože elektromobily a hybridní vozidla by se nedaly pojmenovat podle zdvihového objemu, zavedlo Audi nový způsob značení motorů podle výkonů. Například vůz s označením 40 TFSI je 2,0 TFSI o výkonu 140 kW a 45 TFSI je rovněž 2,0, ale se 169 kW.
Základní jednotka označena 35 TFSI, kterou jsme měli k dispozici, je zážehový čtyřválcový motor 1,5 l o výkonu 110 kW. Toho dosahuje v rozmezí 5000–6000 ot./min. Motor pracoval s automatickou převodovkou spolehlivě. Výkon přenášený na přední kola (pohon všech kol je výsadou silnějších motorizací) měl pěkně lineární nástup. Maximum točivého momentu je 250 Nm při 1500–3500 ot./min. Automatická převodovka řadí hladce bez prodlev a umožňuje plynulou jízdu. Při razantnější akceleraci motoru ale chybí potřebná dynamika. Tomuto agregátu vyloženě sluší klidná jízda, při které jsme naměřili 5,8 l na 100 km v kombinovaném režimu. Samozřejmě při vyšších otáčkách se lze dostat i k 8 l na 100 km. Odhlučnění je na velmi dobré úrovni.
Řízení je hladké a podvozek příjemný, záleží na zvoleném jízdním režimu. Nástrahy  našich okresních silnic zvládá s adaptivním odpružením výtečně, a ve městě nepostrádá hbitost. Náklony jsou téměř neznatelné a díky bohaté základní výbavě, vyspělé konektivitě a inteligentním asistenčním a bezpečnostním systémům je zajištěn vysoký komfort svezení.
Cena testovaného vozidla včetně sportovního paketu S line a vybrané příplatkové výbavě vychází na 1 108 926 Kč bez DPH.

Petr Kostolník

 
Publikováno: 20. 6. 2019 | Počet zobrazení: 1352 článek mě zaujal 307
Zaujal Vás tento článek?
Ano