Všestranné kombi – Subaru Outback 2.5i
Kromě radosti z jízdy Subaru v posledních letech výrazně sází také na bezpečnost. A to jak u zcela nových modelů, tak u průběžně modernizovaného foresteru a outbacku. Součástí standardní výbavy každého subaru je nyní mimořádná bezpečnostní výbava.
Nezapomíná na off-road
Subaru Outback si právem vydobylo pověst naprosto univerzálního kombi. Pro jízdu mimo asfalt je outback skvěle připraven také díky světlé výšce 200 mm a pokročilému systému pohonu všech kol. Využívá hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojku, které sekunduje přibrzďování kol zajišťující rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola. Vše je sladěné specificky pro použití bezestupňové převodovky Lineartronic a korunované režimem X-Mode, který při pomalé jízdě ještě zvyšuje již tak výborné trakční schopnosti pohonu všech kol. X-Mode se aktivuje tlačítkem u páky voliče převodovky, a lze ho zároveň využít pro asistované sjíždění kopců rychlostí, kterou si upravíte brzdou nebo plynem.
Utáhne přívěsy o hmotnosti až 2 tuny!
Prostorné kombi, které má na silnici vynikající jízdní vlastnosti a komfortní podvozek, se neztratí ani v terénu. Můžete s ním jet na dovolenou napříč kontinentem stejně tak jako si udělat výlet mimo silnici, nebo cestovat s obytným přívěsem. Zde se nemusíte nikterak omezovat, protože utáhne karavan s hmotností až 2 tuny, což už jsou velké, dvounápravové přívěsy se šesti až osmi lůžky. Mimochodem v této disciplíně patří mezi nejlepší. Automobily se samočinnými převodovkami mají obecně znatelně nižší tažné schopnosti, které jsou často poníženy o 500 i více kilogramů. Outback tedy není v této oblasti nikterak handicapován.
Díky emisnímu šílenství zbyl pod kapotou outbacku pouze jeden motor. Stojí ale za to! Na dnešní poměry neobyčejně velký benzinový boxer nabízí celou řadou specifik. I přes vyšší objem 2,5 litru je překvapivě úsporný, má solidní výkon 129 kW, nechybí mu charisma a díky atmosférickému plnění je zároveň neskutečně spolehlivý a dlouhověký. Ojeté Subaru tak nabízí jedny z nejlepších zůstatkových hodnot na trhu. Náklady na provoz drží na uzdě. V kombinovaném režimu lze s objemným boxerem v praxi jezdit do 8 l/100 km, což je na tak velký automobil s trvalým pohonem všech kol a samočinnou převodovku téměř na úrovni současných dieselů. Měřili jsme spotřebu také v různých režimech. Při ustálené rychlosti 90 km/h si řekne o 6,1 l/100 km, při dálniční 130 km/h pak spotřebuje 8,5 l/100 km.
Technické údaje
Motor, převodovka:
Vpředu podélně uložený zážehový čtyřválec pohání všechna čtyři kola. Zdvihový objem 2498 cm3, výkon 129 kW při 5800 ot./min, točivý moment 235 Nm při 4000 ot./min. Samočinná bezestupňová převodovka.
Rozměry:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4820/1840/1605 mm, rozvor 2745 mm. Zavazadlový prostor 0,512 m3. Světlá výška 220 mm, nájezdový úhel vpředu/vzadu 19,8/23,1°, přechodový úhel 20,4°.
Hmotnosti:
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1591/434 kg.
Výkony:
Největší rychlost 198 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s, spotřeba paliva město/mimo město/kombinace 8,9/6,4/7,3 l/100 km.
Cena s DPH: 950 000 Kč