asseco Aimtec murr

Fabia Combi se sportovním nádechem Monte Carlo

Druhý nejprodávanější model značky Škoda na domácím trhu dostal novější design i techniku. Poměrně živé a úsporné motory zvýrazňují důmyslný a promyšlený charakter vozu, stejně jako pokročilé asistenční systémy.

 

Než se pustím do popisu sportovně laděného modelu, připomenu některé obecné  novinky z poslední modernizace třetí generace Fabie platné pro hatchback i combi. Příď, záď i maska chladiče mají dynamičtější a výraznější vzhled. Díky atraktivnímu ColourConceptu si mohou zákazníci individuálně nakombinovat barevnost vozu volbou černého, bílého nebo stříbrného provedení střechy, A-sloupků, vnějších zpětných zrcátek a kol z lehké slitiny. Na našem trhu mají všechny vozy ve standardní výbavě LED světla pro denní svícení a přední světlomety, LED zadní skupinové svítilny jsou ve standardu ve vyšších výbavových stupních. Palubní desce vévodí přepracovaný sdružený panel s novým vzhledem kruhových přístrojů a displejů (mohu potvrdit, že jsou nyní lépe čitelné). Celkový dojem umocňují nové dekorační prvky a kvalitnější materiály.
Mezi nové prvky Simply Clever patří dva USB vstupy pro cestující na zadních sedadlech a odnímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru modelu combi. Podstatně rozšířené jsou možnosti balíčku služeb infotainmentu. Už tak rozsáhlá škála prvků aktivní a pasivní bezpečnosti se rozrostla o nové asistenční systémy, pomáhající řidiči při změně jízdního pruhu, vyjíždění z parkovacího místa a přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly.
Pokud jde o pohonné jednotky, jsou na výběr benzínové tříválce MPI a TSI o objemu 1,0 l ve výkonovém spektru od 44 do 81 kW. U obou agregátů TSI byl zvýšen vstřikovací tlak paliva, kromě změn na výfukovém systému, včetně turbodmychadla, byl optimalizován i olejový a chladicí systém. Změněno bylo i naprogramování řídicích jednotek, nově jsou vybaveny filtrem pevných částic. V současném aktuálním ceníku na stránkách automobilky jsou uvedeny pouze motory TSI o výkonu 70 kW s poznámkou, že o dostupnosti dalších motorizací je třeba se informovat u prodejců.

K testu jsme měli Fabii combi v nejvyšší výbavě Monte Carlo, připomínající tradici motosportu v návaznosti na úspěch vozů Škoda na nejstarší světové rallye. Byl v ní nejsilnější motor o výkonu 81 kW ve spojení se 7st. automatickou převodovkou DSG se sportovním režimem a možností ručního řazení. Uváděné hodnoty u této kombinace jsou nejvyšší rychlost 195 km/h a kombinovaná spotřeba 4,8 l/100 km. Upřímně, neočekával jsem, že z litrového tříválce se dá vykouzlit ostrý sporťák. Nicméně jsem byl zvědavý na symbiózu jízdních vlastností s originálními sportovními úpravami exteriéru i interiéru.  
Mřížka přepracovaného chladiče, střecha, dvoudílný přední spoiler pod předním nárazníkem, vnější zpětná zrcátka, standardně dodávaná 16” kola z lehké slitiny Italia a boční prahy jsou v černém provedení. Difuzor v novém designu dodává zádi sportovní rysy. Oba B-sloupky a nástupní lišty zdobí plaketka Monte Carlo. Černá barva dominuje i v interiéru. Černé je obložení stropu, sloupků i středová konzole, jejíž odkládací schránka nově disponuje osvětlením. Tradici motosportu připomíná i karbonový vzhled palubní desky. Velmi cením sportovní sedadla potažená kůží s karbonovým vzhledem, která zdobí bílé kontrastní švy. O správný zvuk se stará standardně dodávaný infotainment systém Swing.
Výbava Monte Carlo je nesporně oživením, je líbivá na pohled a zároveň obsahuje řadu užitečných a cestování zpříjemňujících prvků. U combi je třeba navíc ocenit velikost zavazadlového prostoru, jehož objem se pohybuje od 530 do 1395 l. Litrový tříválec si nezaslouží už předem daný skeptický náhled. Samozřejmě to není žádný sportovní střelec, je třeba ho více točit, nicméně jsem ocenil jeho poměrnou svižnost, snahu jít dopředu, pomáhá tomu zdatně převodovka DSG. Při najetí 882 km v různorodém provozu dosáhla průměrná spotřeba paliva na 6,4 l/100 km. Logické konstatování zní – více sportu napohled než v jízdních vlastnostech.

Základní cena Škody Fabia Monte Carlo v uvedeném uspořádání byla 441 900 Kč.

 
Publikováno: 27. 9. 2019 | Počet zobrazení: 1236 článek mě zaujal 255
Zaujal Vás tento článek?
Ano