asseco Aimtec murr

Praktický Peugeot Rifter (pokračování z minulého čísla).

Krátká i dlouhá verze modelu Rifter, které můžou být osazeny pěti nebo sedmi sedadly, nabízejí pohodlí na dlouhých tratích i při výletech za sportem.

 

V předchozích vydáních jsme se zaměřili na představení a variabilitu modelu Rifter, v dnešním pokračování testu vypíchneme jízdní vlastnosti a ekonomiku provozu.
Pohon Riftra zajišťují ekonomické motory, které už získaly homologaci podle nové emisní normy Euro 6. Z dieselové nabídky jde o 1,5 l agregát o výkonech 56, 75 a 96 kW, z benzínových o dvanáctistovku s výkony 81 a 96 kW. Testovaný model poháněl dieselový agregát BlueHDi disponující výkonem 75 kW při 3500 ot/min. Tento motor je sice úsporný, ale na druhou stranu mu chybí výkonová dravost. Při předjíždění do kopce je línější, je nutno podřazovat. Jinak má kultivovaný chod a zatahuje již od 1700 ot/min. Pětistupňová manuální převodovka je relativně přesná. Pěkně naladěný podvozek zvládá dobře odfiltrovat silniční nerovnosti, poskytuje velmi stabilní jízdu a výbornou manévrovatelnost v užších uličkách. V zatáčkách se s ním dá užít i legrace, výtečně drží stopu a naklání se minimálně. Jízdy jsem absolvoval převážně v klidném režimu s dodržováním povolených rychlostí. Spotřeba po třetině testu vykazovala 5,1l/100 km a dlouhodobá spotřeba se ustálila na 5,5 l, což bylo velmi příjemné zjištění.   
Můžu říct, že jsem si po několikatýdenním testování Riftra oblíbil. Je pohodlný, nabízí komfortní cestování s dobrým odhlučněním, promyšlenou variabilitu i spoustu úložných míst. Pokud je potřeba, uveze i větší náklad, dokonce se v něm dá i přenocovat. Líbí se mi jeho outdoorový design a hospodárná jízda.

 
Publikováno: 4. 10. 2019 | Počet zobrazení: 1294 článek mě zaujal 270
Zaujal Vás tento článek?
Ano