asseco Aimtec murr

Pod Alpami vzniká nový vlakový tunel

Slavnostní ceremoniál v pondělí 23. září oficiálně zakončil hloubení první části tunelu na západě Alp, který tvoří stěžejní část plánované rychlodráhy z francouzského Lyonu do italského Turína.

 

Proraženo bylo prvních 9 km trasy z celkových téměř 60 km plánované délky přeshraničního tunelu (57,5 km) spojujícího Saint-Jean-de-Maurienne na jihovýchodě Francie s městečkem Susa na severozápadě Itálie. Hloubení koridoru o dvou paralelních tunelech by nyní mělo pokračovat na více místech zároveň. Realizaci podhorského tunelu za 8,6 mld. eur (40 % nákladů zaplatí Evropská komise, která projekt významně podporuje) zajišťuje společnost TELT (Tunnel Euralpin Lyon-Turin). Z jeho celkové délky bude 70 % na území Francie a po dokončení projektu by jím mohlo jezdit denně až 300 vlaků včetně dlouhých nákladních souprav. Celková délka plánované vysokorychlostní trati je 270 km a nový železniční koridor by měl od roku 2030 snížit objem nákladní dopravy mezi Francií a Itálií o třetinu – ze silnic by tak zmizel milion kamionů.

 
Publikováno: 14. 11. 2019 | Počet zobrazení: 1464 článek mě zaujal 322
Zaujal Vás tento článek?
Ano