rossleor asseco murr

I ojeté vozy lze získat bez rizik

Nákup ojetého vozu může být dobrou investicí, ale také sázkou do loterie, kdy „výhodně“ pořízený automobil způsobí novému majiteli více starostí než užitku.  Aby byl eliminován druhý případ, začala skupina Emil Frey nabízet zajímavou novinku v obchodování s ojetými vozy, konstatuje ředitel společnosti Emil Frey Select Zdeněk Fořt.

 
Programem Emil Frey Select vznikl v březnu loňského roku nový způsob prodeje ojetých automobilů. Čím se vyznačuje, a co je jeho cílem?
Jsme součástí skupiny Emil Frey, největší privátní automobilové skupiny v Evropě, jíž ročně projde 650 000 vozů. Emil Frey Select je pak program pro maloobchodní prodej ojetých certifikovaných vozů. Certifikovaný znamená, že každý vůz, který je do tohoto programu zařazen a prodán, projde velmi důkladnou vstupní prohlídkou, než se do programu dostane, a je nabízen zákazníkovi s plnohodnotnou minimálně roční zárukou, která je v ceně vozu. Česká republika byla centrálou v Evropě vybrána jako pilotní země pro uvedení tohoto programu. Druhou zemí, kde byl program uveden v život, bylo domácí Švýcarsko.

V čem vidíte přednosti tohoto programu proti klasickému prodeji?
Tu asi největší výhodu jsem již zmínil – že zákazník získává ojeté vozidlo s minimálně roční zárukou. Ta pokrývá patnáct konstrukčních skupin, je tedy takřka stoprocentní. Navíc je bez spoluúčasti majitele vozu na ceně součástek a práce a kryje náklady na opravu v jakémkoliv autorizovaném servisu dané značky v Evropě.
Další výhodu je, že skupina Emil Frey v ČR je importérem značek Peugeot, Citroën, Opel, Subaru a DS, takže se k nám do programu dostávají zánovní vozy ve stáří jednoho roku. Jde o vozy, které jsou takřka nové, mají najeto deset, patnáct tisíc kilometrů a cenově jsou velmi zajímavé.
Druhou skupinou vozů, protože jsme multibrandový program, jsou rovněž vozy ostatních značek, které i dovážíme od jiných dealerů Emil Frey ze západní Evropy. Máme tedy velmi dobré, ověřené zdroje. Všechny vozy jsou prověřené a se servisní historií.

Dostanou se k vám do prodeje také starší vozy?
Ano, dostanou. Jedná se hlavně o vozy, které dovážíme. Víme, že velká poptávka je po autech ve stáří mezi čtyřmi a osmi lety. Kritérium pro to, aby byl vůz zařazen do programu Emil Frey Select je, že nesmí být starší osmi let a nesmí mít najeto víc jak 180 000 kilometrů. Máme tedy velkou skupinu atraktivních ročních vozů a druhou skupinou jsou vozy všech značek ve stáří čtyři až osm let.

Kolik aut jste v tomto programu za rok a půl jeho existence prodali?
Jen v letošním roce se celkový prodej ojetých vozů ve skupině Emil Frey v ČR přehoupne přes 4000 vozů. V rámci maloobchodního prodeje v programu Emil Frey Select jsme za rok a půl jeho existence uspokojili zhruba 2000 zákazníků.  

Je právě program Emil Frey Select možnost, jak zákazníkům prodat více ojetých aut?
Určitě, protože prodej ojetých vozů v České republice se v mnoha případech odehrává na ne zcela reprezentativních místech a všichni známe problémy s technickým stavem nebo stočenými kilometry. Takové metody u nás vůbec nepřichází v úvahu. Roční vozy jsou mladé vozy a ty ostatní, které vozíme od našich partnerů Emil Frey ze západní Evropy, případně kupujeme tady v Česku od leasingových společností nebo zákazníků, jsou všechny z ověřeného zdroje a se servisní historií, takže je vyloučeno, že by někde mohlo dojít k nějakému zkreslení. Klademe obrovský důraz na kvalitu prodávaných aut, jejich prověřenost a původ.

O jaké vozy je největší zájem?

Vzhledem k tomu, že Emil Frey je importérem vozů Peugeot a Citroën, tak z těch mladých vozů jsou to právě Peugeoty a Citroëny. U Peugeotů se jedná o modely 3008 a 5008, kde jsou u nových vozů relativně dlouhé čekací doby v celé Evropě. U nás může zákazník s těmito vozy, jež jsou půl či tři čtvrtě roku staré, ihned odjet, to je naše výhoda. U Citroënů jsou to C3 Aircross, C5 Aircross, půl roku stará novinka a už i tu máme v nabídce. U obou značek pak jsou velmi oblíbené 9místné vozy Traveller a Spacetourer. A pokud se objeví na našich internetových stránkách v nabídce Subaru, je otázka zpravidla jen několika hodin, kdy se prodá.

Všeobecně stoupá obliba vozidel SUV. Je tento trend znatelný i u vás?

Určitě. Peugeot 3008 a 5008, stejně jako C5 Aircross jsou SUV. A obliba tohoto segmentu začíná platit i u ojetých vozů.

Statistiky prodejů nových aut naznačují, že doba rekordních růstů končí. Projevuje se to i na trhu s ojetými vozy?

V prodeji ojetých vozů se to zatím neprojevuje. S tím, že klesá prodej nových vozů, tak poptávka se přelévá do zánovních či ojetých vozů. Bude to tak i do budoucna, jak budou nové vozy limitovány emisními normami a výrobci budou nuceni prodávat více elektromobilů. Cenová hladina nových vozů se proto bude zřejmě posouvat výš a výš, takže si myslíme, že obchod, zejména se zánovními a tři, čtyři, pět let starými vozy, bude výrazně stoupat.

Zmínil jste elektromobily. Prodáváte je také?
Zatím ne, nicméně ke konci roku a v průběhu roku příštího představí značky Peugeot, Citroën i DS vozy s elektrickým pohonem, takže rozhodně v příštím roce budeme nabízet tyto modely i my v programu Emil Frey Select.

V loňském roce jste navázali partnerství s fotbalovým klubem SK Slavia Praha. V čem spočívá?
Od loňského června jsme jedním z pěti hlavních partnerů Slavie Praha, v současné době nejúspěšnějšího českého fotbalového klubu. Spolupráce mimo jiné spočívá v tom, že Slavii poskytujeme flotilu vozů, s nimiž jezdí hráči, funkcionáři, skauti a management. Vozy jsou polepené logy obou partnerů, je tedy na první pohled patrné, že Emil Frey Select a Slavie patří k sobě. Spolupráce se nám osvědčila, jsme přítomni různými marketingovými aktivitami na každém domácím zápase Slavie a přicházejí nám noví zákazníci právě z řad fanoušků fotbalu.

Setkáme se u vás také s nějakou mimořádnou kampaní?
Standardní záruka na všechny vozy v programu Emil Frey Select je jeden rok. Letos jsme měli dva měsíce kampaň, kdy jsme na vybrané vozy přidávali jeden rok zdarma. Zákazník tak měl krytí jako při koupi nového auta, kde je zákonná záruka dva roky. To byla unikátní věc, záruka byla samozřejmě v ceně vozu. Podobnou podporu prodeje chystáme možná ještě na konci tohoto roku, ale určitě v roce příštím.

Bohumil Brejžek
Foto: Peugeot
 
Publikováno: 19. 12. 2019 | Počet zobrazení: 1881 článek mě zaujal 327
Zaujal Vás tento článek?
Ano