asseco Aimtec murr

Praktická Škoda Scala je dostupná pro všechny

Automobilka modelem Scala definuje zcela nově kompaktní třídu. Představuje další krok vývoje designového jazyka značky, působí moderním a sportovním dojmem, kombinuje dynamický a emotivní vzhled s typicky jednoduchou ovladatelností.

 

Při testu jsme se potkali poprvé. Do té doby jsem znal Scalu, která se řadí mezi Fabii a Octavii, jen z nejrůznějších propagačních materiálů. O to více jsem byl zvědavý na první dojem. Nezklamal. Čekalo na mne přátelské přijetí, hezký vzhled, seřídit usazení za volantem vyšlo na první dobrou, po nastartování libozvučný zvuk motoru, příjemný nový design interiéru. Vozili jsme se v autě ve výbavě Style, tedy vyšší ze dvou. Pohon zajišťoval přeplňovaný tříválcový benzínový motor 1,0 TSI ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou, maximální výkon 85 kW, nejvyšší rychlost 204 km/h, uváděná průměrná spotřeba 5 l/100 km.
Scala přináší řadu novinek. Charakteristické jsou pro ni šípovité nízké přední světlomety ve spojení s výraznou, svislou maskou chladiče, velkým vstupem vzduchu, který je umístěn pod ní a bočními vzduchovými clonami Air Curtain.
Jako první sériově vyráběný vůz v Evropě má na pátých dveřích namísto loga nápis ŠKODA. Vzhled vozu doplňují Bi-LED přední světlomety, full LED zadní světla, dynamická zadní směrová světla, 18palcová aerodynamická kola z lehké slitiny a velký střešní spojler.
Nový koncept interiéru nabízí velkorysý zavazadlový prostor o objemu 467 l, který se po sklopení dělených zadních sedadel rozšíří až na 1410 l. Kufr je hluboký s poměrně vyšší vstupní hranou. Se svou objemnější postavou jsem se pohodlně usadil také vzadu a měl dostatek místa i nad hlavou. Přepracovaná přístrojová deska se samostatným 9,2" displejem kopíruje tvar kapoty motoru a vytváří tak ergonomicky tvarovanou opěrku ruky, a tím usnadňuje ovládání obrazovky. Litoval jsem, že jsem v testovaném voze nemohl vyzkoušet navigaci, která patří do výbavy na přání.
Poprvé si v tomto voze můžete objednat systém Sport Chassis Control. Sportovní podvozek, který je nižší o 15 mm, umožňuje přepínání mezi režimy Normal a Sport v menu volby jízdního režimu Driving Mode Select. Mezi jednotlivými režimy jsou rozdíly skutečně znatelné. V současnosti jsou v nabídce tři benzinové motory TSI o objemu 1,0 a 1,5 l a jeden naftový motor 1,6 TDI ve výkonovém spektru od 70 do 110 kW. Lze je kombinovat s 5- nebo 6stupňovou manuální převodovkou a automatickou 7st. DSG. V letošním posledním čtvrtletí by měl ještě přibýt k životnímu prostředí šetrný motor 1,0 G-TEC o výkonu 66 kW s pohonem na zemní plyn CNG.
Silnější litrový benzíňák mě mile překvapil kultivovaným tichým chodem, není to žádná pila. Manuální řazení s kratším chodem bylo zcela hladké. Pro dosažení svižnější jízdy je třeba častěji řadit, nicméně ve smíšeném provozu je možné jezdit pružně při dostatečném výkonu.
Scala byla vybavena všemi možnými bezpečnostními a jízdními systémy, včetně těch, které jsou dosud známé pouze z vozů vyšších tříd. Jde třeba o asistenty změny a hlídání jízdního pruhu, adaptivní tempomat, parkovací asistent, nouzové brzdy a prediktivní ochranu chodců. Z nových oblíbených prvků Simply Clever mě potěšily svojí neotřelostí škrabka na led ve víčku palivové nádrže s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu pneumatik a integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla. Zapomenout nesmím na infotainment s nabídkou přístupu k mobilním online službám a rozšířeným hlasovým ovládáním.
V smíšených jízdních podmínkách jsme najeli v klidu a pohodě 1338 km při příznivé průměrné spotřebě 5,7 l/100 km. Scala potvrdila svoji pověst univerzálního, všestranného a moderního auta pro širokou klientelu od mladých rodin s dětmi až po aktivní důchodce. Pro úplnost dodávám, že název Scala pochází z latiny a v překladu znamená schody, žebřík nebo měřítko.
Základní cena Škody Scala v testované verzi je 449 900 Kč.

 
Publikováno: 19. 12. 2019 | Počet zobrazení: 1253 článek mě zaujal 299
Zaujal Vás tento článek?
Ano