Přichází první hybridní Subaru
Nové Subaru Forester vypadá jako omlazený předchůdce. Zdání ale v tomto případě klame. Jde o zcela nový vůz s hybridním pohonem e-Boxer.
Větší a lepší
![](../../obrazky/tm122019/subaru2_kokpit.jpg)
Forester staví na nové platformě SGP s vyšší tuhostí skeletu a větší karoserií, která kromě výšky narostla ve všech směrech. Je o 15 mm (4625 mm) delší, o 20 mm (1815 mm) širší a nabízí o znatelných 30 mm (2670 mm) delší rozvor. Je zajímavé, že navzdory umístěnému akumulátoru hybridního systému se podařilo zvětšit i objem zavazadlového prostoru, i když pouze o 4 litry.
Design interiéru je převzat z povedené Imprezy nebo XV. Ergonomie všech ovladačů je výtečná, přístrojová deska nápaditá a přehledná. Větší karoserie nabízí také více vnitřního prostoru. Už tak nadprůměrná šířka se zvětšila o dalších 20 mm (162 mm v úrovni loktů) a prostor pro kolena narostl o 25 mm (71 mm mezi předním a zadním opěradlem při zcela posunutém předním sedadle), což odpovídá rozměrům Škody Kodiaq nebo Seatu Tarraco, které jsou v segmentu největší. Nastupování ulehčuje větší zadní vstup i otevírání dveří téměř do pravého úhlu.
![](../../obrazky/tm122019/subaru3_sedadla.jpg)
Největší změnou je systém pohonu, který se vyvíjel kvůli evropské emisní hysterii. Na starý kontinent se tedy bude dodávat pohon kombinující tradiční zážehový dvoulitrový boxer s elektromotorem umístěným v bezestupňové samočinné převodovce Lineartronic. I když je výkon spalovacího motoru shodný s původním boxerem (110 kW/194 Nm), i v tomto případě jde o novinku, ve které je přes 80 % nových komponentů. Elektromotor pomáhá výkonem 12,3 kW a silou 66 Nm hlavně při rozjezdech. Celý systém může fungovat ve třech režimech pohonu. Pouze na spalovací motor, jen na elektřinu (dojezd 1,6 km při rychlosti 40 km/h) nebo společně, o čemž podle aktuální provozní situace rozhoduje elektronika. Automobilka tvrdí, že nový systém pohonu je řidičsky přívětivější a v městském provozu dokáže ušetřit přes 10 % paliva. Akumulátor v zavazadlovém prostoru navíc zlepšuje rozložení hmotnosti, což má vliv na jízdní vlastnosti, které dále posouvá zcela přepracovaný systém odpružení. Pohotovostní hmotnost se zvýšila o 110 kg.
Spokojení budou i karavanisté, e-Boxer si poradí s brzděnými přívěsy o hmotnosti až 1850 kg. To je mezi hybridními vozy jedna z nejlepších hodnot. Ve srovnání s předchozí generací je to o 150 kg méně.
Přibyla další kamera
![](../../obrazky/tm122019/subaru4_aku.jpg)
Nový Forester se zlepšil ve všech důležitých ohledech včetně bezpečnosti. Kromě tradičního systému EyeSight je nově vybaven monitorováním řidiče. Kamera umístěná na středu přístrojové desky permanentně sleduje řidiče a akusticky ho upozorní v případě, kdy se zvýší nepozornost. Další výhodou je, že systém rozeznává až pět různých řidičů a na základě personalizovaného přednastavení každému z nich zajistí správné seřízení sedadla, zrcátek, nastaví preferovanou teplotu a přenastaví zobrazení multifunkčního a informačního displeje včetně informací o osobní spotřebě paliva.