asseco Aimtec murr

Výrazná Kia ProCeed GT

Automobilka s třetí generací modelu ceed již nenabídla klasický hatchback, ale něco zcela nevídaného. Pod označením ProCeed uvedla výraznou karoserii tzv. shooting brake. Jde o kombinaci elegantních křivek kupé s praktičností kombi.

 

Je tomu nyní přesně rok, co byl model ProCeed uveden na českém trhu. Hned dokázal zaujmout svým podmanivým designem. Oproti třídveřovému předchůdci disponuje nyní pěti dveřmi a velkým zavazadelníkem. Zepředu je umírněná jako klasický model ceed, ale záď působí velmi emotivně. Boční výrazná silueta vyjadřuje díky nízkému a protáhlému profilu sportovního ducha. Osobně se mi karoserie ProCeedu velmi líbí, navíc v bílé metalíze, kterou jsme měli k dispozici na test, je ve spojení s černými doplňky a jemně designově podtrženými červenými liniemi na prazích a předním spoileru nezapomenutelná. Když k tomu přidáme 18" kola, není co řešit.
Po otevření pátých dveří se objeví velký prostor pro zavazadla. V téměř 600litrovém objemu (594 l), což je hodnota, která patří mezi největší v daném segmentu, se nachází praktické, dělené schránky pod podlahou, a když sklopíme zadní sedačky, vůz poskytne rovnou podlahu pro převoz delších věcí. ProCeed je dokonce delší i než kombi Ceed SW.

Jsme uvnitř
Testované vozidlo bylo v nejvyšší výbavě GT, což prozrazovaly červené nášivky na sedadlech a koberečcích. I pěkně tvarovaný volant byl obšitý červenou a nesl ve spodní části vytištěné na stříbrném podkladu červené GT. Přední sportovní sedadla čalouněná kůží a semišem byla pohodlná a ergonomicky dobře obepínala tělo. Díky elektrickému nastavení jsem si dokázal navolit tu nejlepší pozici. Volant je vyosený a prakticky zploštělý zespoda, což poskytuje i vyšším řidičům dostatek prostoru pro nohy. Výhled z vozu je perfektní kromě pohledu dozadu. Vysoká záď se svažující střechou a širokými C sloupky nabízí omezenější pohled. Ale po několika kilometrech to přestanete vnímat. Na zadních sedácích je také dostatečný prostor, se svou výškou 174 cm jsem se pohodlně posadil za sebe a v oblasti kolen i nad hlavou jsem měl ještě dostatek místa. Vlastní kokpit nevybočuje za zavedené linie značky. Během týdne jsem si velmi oblíbil přihrádky ve středovém panelu. Jsou rozdělené na dvě patra. To spodní, které je dost hluboké na různé drobnosti, je zavírací s integrovanými vstupy USB, Aux a 12V zásuvkou. Vrchní je přizpůsobeno indukčnímu nabíjení telefonu. Všechno je ve velmi dobrém dosahu, budíky v tubusech jsou krásně čitelné i za slunce. Vždy mě nadchne, když je ovládání klimatizace, hlasitosti audia a jednotlivých funkcí manuální.  Je to bezpečnější než na dotykové obrazovce.      

Je to brumla
Po nastartování jsem si řekl, že na odhlučnění si výrobce moc záležet nedal. V kabině byl totiž slyšet brumlavý zvuk. Až po vyjetí jsem si uvědomil jeho záměr. Ve spojení se dvěma koncovkami výfuku je zvuk nastaven pro umocnění dynamiky a sportovního charakteru. Takže odhlučnění bylo v pořádku  a brumlavý zvuk se mi za jízdy líbil.
Pro verzi GT je k dispozici nejsilnější zážehový čtyřválec 1,6 T-GDi o výkonu 150 kW s manuální 6st. převodovkou, kterou jsme měli v testovaném voze, nebo se 7st. automatem. Motor má kultivovaný chod a nebýt brumlavého doprovodu, tak jej v kabině ani není slyšet. Zatahuje lehce od nízkých otáček, ale v případě potřeby dokáže pěkně zabrat. Při rychlosti 120 km/h ukazovala ručička otáčkoměru 3100 ot./min, při dálniční 130km rychlosti už 3400 ot./min. Řazení je přesné a dobře sedí v kulise.
Podvozek je komfortní a příjemně tuhý. Pěkně drží stopu a pohlcuje drobné nerovnosti. Díky skvělému nastavení tlumičů a nižší světlé výšce nezávislého zavěšení kol reaguje příkladně na reakce volantu. Na okresních silnicích je jízda příjemná, v zatáčkách se nízká karoserie téměř nenaklání, ProCeed se zde cítí jako ryba ve vodě. Za to vděčí systému řízení stability rozdělováním točivého momentu na jednotlivá kola brzdovými zásahy. Dálniční úseky zvládá komfortně, jízda je velmi pohodová. A spotřeba? Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,8 l na 100 km, my jsme naměřili po ujetí 942 km 7,9 l. Srovnávat se to nedá, protože nejsou stejné podmínky, navíc nás jezdilo ve voze víc, takže za nás je to v pořádku.
Kia ProCeed je rodinný atraktivní vůz se sportovním charakterem. Už ve standardu GT je zahrnuta bohatá výbava. Vůz nabízí prostornost interiéru i zavazadelníku, komfortní svezení, skvělý podvozek a výkon dle potřeby. A to vše za ca 700 tis. Kč.

 
Publikováno: 21. 2. 2020 | Počet zobrazení: 1165 článek mě zaujal 261
Zaujal Vás tento článek?
Ano