asseco Aimtec murr

Citroën C5 Aircross sází na osobitý vzhled

Auta této značky jsou vizáží nezaměnitelná, sázejí na individualizaci ve vybavení a vstřícnou paletu motorizací. Testovaný vůz je vlajkovou lodí automobilky, vyzkoušeli jsme ho v nejvyšší výbavě a s nejvýkonnějším dieselovým motorem.

 

SUV C5 Aircross zaujme na první pohled osobitou siluetou. Při délce jen 4500 mm působí sympaticky robustně. Zvenku i uvnitř nabízí širokou škálu možností personalizace. Exteriér přináší variaci třiceti střídmých nebo odvážnějších kombinací. Sedm svěžích i elegantních odstínů karoserie ve škále od bílé po černou můžete prokombinovat do dvoubarevné variace. Osobitost a eleganci dodávají vozu stylové balíčky v podobě barevných prvků na spodní části předního nárazníku a dílů Airbump dveří a pod originálním střešním nosičem ve stříbrné, bílé a červené verzi.
Kabina dodává pocit bezpečí a prostornosti. Vše je také podřízeno personalizaci, na výběr je pět stylů interiéru. Kombinují světlé i teplé barvy a materiály s cílem dosáhnout reprezentativní elegantní vzhled.
Jezdili jsme s vozem v nejvyšší výbavě Shine s bohatou příplatkovou výbavou, takže popisované prvky odpovídají tomuto uspořádání. Skvělý dojem jsem měl z pohodlných a zároveň sportovně laděných sedadel Advanced Comfort ve stylu Metropolitan Grey s elegantním čalouněním v kombinaci látky a tlačené kůže Graphite. Estetický dojem zdůrazňuje světle šedý pás v horní části opěradel, šedá středová konzole a lišta palubní desky. Nelze opominout prostornost a modularitu, k níž přispívají především tři samostatná posuvná, polohovatelná a sklopná zadní sedadla a zavazadlový prostor o objemu 580–720 l, který po sklopení opěradel dosáhne až 1630 l. Díky dvěma polohám podlahy zavazadlového prostoru může vzniknout zcela rovná plocha. V C5 Aircross je také celá řada důmyslných a funkčních odkládacích přihrádek.
Za volantem jsem se cítil komfortně díky nadstandardnímu výhledu z vozu, ovládací prvky s intuitivním ovládáním jsou v odpovídajícím dosahu. Digitální displej o úhlopříčce 12,3" dává také možnosti personalizace, dotykový kapacitní 8" displej je uživatelsky vstřícný, vč. práce s graficky příjemnou navigací.
Dvacet technologií podpůrných prvků řízení poslední generace cílí zejména na bezpečnost. Připomínám alespoň systémy jako Active Safety Brake zaměřený i na chodce a cyklisty, dále varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, varování před rizikem srážky, rozpoznání dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, sledování mrtvého úhlu, zpětnou parkovací kameru, apod. K dispozici je rovněž šest pokročilých technologií konektivity.
Jízdní komfort originálně umocňuje specialita Citroënu vycházející z automobilového sportu v podobě odpružení tlumiči s hydraulickými dorazy nové generace. Odfiltrovává nerovnosti vozovky, takže máte dojem z jízdy jakoby na létajícím koberci, bez ohledu na stav vozovky.
Současná nabídka motorů zahrnuje po dvou benzínových PureTech a dieselových BlueHDi. Na lednovém autosalonu v Bruselu měl světovou premiéru C5 Aircross Hybrid, který umožní využít výhod hybridního plug-in modelu, v elektrorežimu nabízí dojezd 50 km.
Vyzkoušeli jsme si auto se silnějším vznětovým agregátem 2.0 HDI 180 S&S o výkonu 130 kW ve spojení s 8stupňovou automatickou převodovkou EAT8. Výrobce u této kombinace uvádí spotřebu 4,4/3,9/4,1 l/100 km, nejvyšší rychlost 211 km/h. S chutí jsem občas využíval při vyšším počtu stupňů možnost ručního řazení i pádly pod volantem, je to nejen zábavné, ale i účinné na pružnost jízdy i spotřebu. Převážně na delších cestách jsme absolvovali celkem 676 km. Dosažená průměrná spotřeba 6,8 l/100 km mě při velmi ohleduplné jízdě nepotěšila. Je setsakra vyšší než deklarovaná.
Základní cena vozu Citroën C5 Aircross v testované verzi je 865 000 Kč.

Oldřich Šesták

 
Publikováno: 21. 2. 2020 | Počet zobrazení: 988 článek mě zaujal 233
Zaujal Vás tento článek?
Ano