asseco Aimtec murr

Automobilky se musí „přizpůsobit, nebo zemřít“

Nová studie britské společnosti Interact Analysis odhaluje potíže, kterým čelí globální automobiloví výrobci OEM pod tlakem výzev nových hráčů.

 

Interact Analysis vydala, pod názvem: Automotive Design, Test and Simulations Solutions Market 2019, novou souhrnnou zprávu o trhu se zaměřením na řešení automobilového designu, testování a simulace. Tento nový tržní segment kombinuje tradiční softwarové nástroje, jako je správa životního cyklu produktu (PLM), moderní testovací systémy a nové pokročilé simulační nástroje, které se používají k modelování autonomních vozidel a jejich chování.
Podle autorů jde o první studii, která zahrnuje i autonomní software pro digitální simulaci vozidel a souhru mezi testovacími a konstrukčními řešeními. Zpráva odhaduje, že systémy zaměřené na globální automobilový design, testovací a simulační řešení, budou mít v roce 2023 předpokládaný složený roční růst (CAGR) 11 % a dosáhne hodnoty na 8,6 mld. USD. Tento růst probíhá souběžně s proměnami na světovém automobilovém trhu, protože výrobci OEM se pokoušejí držet krok s hlavními změnami ve zvyklostech a právních předpisech.
Zpráva zdůrazňuje, že tradiční model automobilového průmyslu začaly ovlivňovat tři významné nové trendy – elektrifikace, autonomie a mobilita – což nutí celou automobilovou komunitu (od dodavatelů surovin až po servisní střediska), aby přehodnotili své strategie, produkty i budoucnost. Automobilky tak nyní čelí velkému tlaku na tradiční zdroje zisku, jako je výroba nebo servis vozidel. Důvodem je částečně „nový druh“ OEM dodavatelů, neomezovaný staršími procesy, nákladnými výrobními zařízeními ani dozorem akcionářů. Výrobci se stále častěji obracejí k simulaci, aby urychlili proces návrhu, snížili náklady na vývoj a dokázali uvádět produkty na trh rychleji než dříve.
Studie pozorovala dva hlavní přístupy: první se snaží pomocí simulace snížit potřebu fyzických prototypů a testování, a druhý se snaží simulaci začlenit co nejdříve už do procesu navrhování. To pomůže omezit rizika a lépe definovat konečný produkt od samého začátku.
„Náš výzkum ukazuje na jeden klíčový trend. Protože automobilový průmysl je uprostřed revoluce, mohou být řešení v autodesignu, testování a simulaci klíčové zbraně v boji o podíl na trhu," uvedl Alastair Hayfield, autor studie ze společnosti Interact Analysis, a dodává: „Dny, kdy byly automobily považovány za „těžkotonážní železo“, jsou minulostí. Většina hodnoty v moderním automobilu se týká elektřiny, elektroniky a software používaného k řízení funkčnosti vozidel. Tato postupná změna v designu a funkčnosti přilákala na trh nové subjekty z odvětví špičkových technologií, což zase vytváří nové tlaky na zavedené hráče, aby co nejrychleji zvýšili své schopnosti. Investice do automatizace pomůže tuto situaci překlenout a bude proto zásadní pro budoucí úspěch (a přežití) hlavních automobilových značek.“

Matt Gryner

 
Publikováno: 12. 3. 2020 | Počet zobrazení: 933 článek mě zaujal 234
Zaujal Vás tento článek?
Ano