rossleor asseco murr

Tři dekády služeb v komplexním pojetí

Mezi nejvýznamnější systémové integrátory u nás již 30 let patří společnost Chvalis. Portfolio služeb zahrnuje oblast hydrauliky, pneumatiky včetně systémů centrálního mazání.

 

Společnost Chvalis distribučně zastupuje firmu Parker Hannifin, která jí za perfektní práci v dlouhodobém horizontu udělila status tzv. Premier distributora. Pro všechny výrobky firmy Parker Hannifin, které má ve svém portfoliu, poskytuje servis na celém území ČR. Tyto prvky, jako jsou např. hydraulické agregáty, filtrační systémy, pneumatické systémy apod., aplikuje i do svých výrobků, které implementuje do požadovaných aplikací zákazníků.  
Výrobní subjekty, které využívají služeb firmy Chvalis, jsou rekrutovány zejména z automobilového, papírenského, chemického a stavebního průmyslu, a to nejen v Česku, ale i na Slovensku. Kromě zmíněných průmyslových aplikací je Chvalis také významným hráčem v oblasti vývoje, výroby a dodávek hydraulických systémů „na klíč" pro mobilní aplikace v pomocných i trakčních pohonech kolejových vozidel českých výrobců. Je držitelem certifikátů dodavatelů Českých drah a SŽDC včetně certifikací ISO. Poskytuje servisní služby a dodávky náhradních dílů také pro systémy firmy Eaton – Vickers, kde získal certifikát Eaton – System Partner Industrial.
Při setkání na loňském veletrhu Czech Raildays v Ostravě, kde firma Chvalis pravidelně vystavuje, nám jednatel společnosti Milan Chvalina zodpověděl několik otázek.

Jaké jsou aktuální novinky ve vaší nabídce výrobků a služeb?
Kromě Premier distributora Parker Hannifin a distributora servisních dílů Eaton – Vickers jsme také výhradním distributorem v oblasti mazacích systémů firmy ASSALUB pro české zákazníky. Nadále v naší nabídce zůstává portfolio vybraných zákaznických řešení  mazacích komponent firem SKF a Lincoln. Nově jsme na našich stránkách zavedli prodej prostřednictvím e-shopu.
Pro zvýšení rozsahu servisních služeb v oblasti údržby hydraulických a mazacích systémů jsme rozšířili sofistikovaný systém odběrů vzorků oleje s prvotním označením odběrného místa o službu „Mobilní laboratoř" včetně okamžitého  vyhodnocení a reportu tribodiagnostického protokolu zákazníkovi. Klientům tak můžeme stanovit přesné množství nečistot dle ISO 4406 a NAS 1638, obsah vody v jednotkách PPM, kinematickou viskozitu dle ASTM D 445 a CSN EN ISO 3104 a číslo kyselosti. Naměřené údaje a poznatky jsou poté zpracovány do finálního protokolu včetně doporučení, jak dále olejovou náplň provozovat a udržovat s následným reportingem pověřené osobě zákazníka.
Mimo standardních filtrací olejových náplní, kde se odstraní mechanické nečistoty, provádíme i odstraňování vázané a nevázané vody z olejových náplní za provozu. K tomu používáme mobilní filtrační zařízení Parker PVS 600, pracující na principu vakuového dehydrátoru.

Často jsou vidět v terénu vaše servisní vozidla, jak funguje tato služba?
Jde o vyhledávanou službu na zavolání, která je přístupná nonstop na telefonním čísle: 737 222 233. Po zavolání je službukonající operátor schopen okamžitě pomoci radou. Pokud rada nestačí, vysílá na pomoc servisní vozidlo z naší nejbližší lokální-servisní pobočky. Celkem máme na výběr ze 7 lokalit vhodně rozmístěných na území ČR, aby bylo zařízení klienta co nejrychleji zprovozněno. K tomu má technik na výjezdu k dispozici přístroje pro měření průtoku, tlaku i teploty oleje. V případě potřeby je schopen přímo na místě např. zalisovat novou hydraulickou hadici, přečerpat nebo vyčistit olejovou náplň. Naší velkou výhodou jsou velmi široké skladové zásoby standardizovaných komponentů, dostupné v režimu 24 hod. denně, 365 dnů v roce.

Co když nastane větší problém, který technik na místě nevyřeší?
Pokud technik vyhodnotí, že v daném případě není schopen poruchu vyřešit svými schopnostmi na místě, ani po konzultaci s operátorem, provádíme neprodleně zapůjčení náhradního agregátu nebo ventilového bloku s potřebnými parametry, aby klient mohl co nejrychleji obnovit provoz svého zařízení alespoň v nouzovém režimu do doby, než poskytneme 100% řešení opravy.

I když je agregát jiné značky než zastupujete?
Ano, je jedno, od jakého výrobce zařízení pochází. Klient musí být spokojen s našimi službami.

Co je vaší silnou stránkou oproti konkurenci?
Naší silnou stránkou je komplexnost poskytovaných služeb a dodávek včetně materiálů, navíc v režimu 24hodinové služby. Pro plánované opravy i havarijní servis je k dispozici flotila 25 servisních vozů, které vyjíždějí denně po republice k zákazníkům. Velkou podporou k tomu je rozsáhlé výrobní a logistické zázemí v sídle firmy v Hoštce. Je vybaveno moderními zkušebními stendy hydraulických válců, čerpadel i hydromotorů, k dispozici je CNC obrobna, certifikovaná svařovna, 3D konstruování s programováním, a jak jsem vzpomínal, i tribodiagnostická laboratoř. Pro školení zaměstnanců našich zákazníků disponujeme i certifikovaným školicím střediskem včetně ubytovacího zázemí, které je přímo v prostorech střediska.
Celý servisní kolotoč je podpořen rozsáhlým skladem náhradních dílů, jenž zahrnuje přes 4500 položek dostupných po celý rok. Samozřejmě ne jenom ze sídelného místa v Hoštce, ale také v pobočkách vhodně rozmístěných po celé republice, a to v Liberci, Rokycanech, Sušici, Českých Budějovicích, Prostějově a od loňska také nově v Jihlavě. Do této pobočky jsme nyní hodně investovali co do komplexnosti i šíři nabízených produktů včetně služby „KANBAN" pro VIP zákazníky z oblasti výrobců kolejových vozidel.

Spolupracuje vaše školicí středisko i se školami?
Samozřejmě. V oblasti vzdělávání a zvyšování kvalifikace jsou v první řadě pracovníci údržby našich klientů, kterým nabízíme standardní kurzy u nás, nebo specializovaná školení u zákazníka. Školicí středisko, které jsme vybudovali v Hoštce, patří do celosvětové sítě vzdělávacích center firmy Parker Hannifin a prováděné kurzy jsou součástí globálního systému vzdělávání Parker. Takže působí i v oblasti vzdělání žáků a studentů odborných škol, především v Ústeckém kraji. Pro tyto studenty je školicí program někdy zcela novým oborem, a pokud je zaujme, že by se chtěli v tomto oboru dále vzdělávat, je to pro nás velké zadostiučinění.

www.chvalis.cz

 
Publikováno: 10. 4. 2020 | Počet zobrazení: 1016 článek mě zaujal 228
Zaujal Vás tento článek?
Ano