Puma s největším kufrem
Svalnatý malý crossover s mohutnou maskou kombinuje dravý vzhled, praktické detaily a velký zavazadlový prostor s propracovaným mild-hybridním pohonem.
Na výrazné vyšší karoserii kompaktního SUV Fordu Puma zaujmou vysoko položené světlomety. Řidič tak sedí výš, a má také lepší výhled z vozu. Výška skeletu přispěla také k mimořádně velkému zavazadelníku, jehož objem činí 456 litrů, což je nejlepší hodnota mezi kompaktními crossovery. Dovnitř jsme zkoušeli naskládat tři velké kufry a čtyři tašky. V podlaze kufru je vychytávka v podobě atypické prohlubně, tzv. megabox o objemu 81 l. Ten umožňuje převážet vysoké (až 115 cm) předměty (třeba kytky) nebo i zablácené holinky. Pak stačí prostor jednoduše vystříkat vodou a zátkou ve spodní části vodu vypustit. Velmi pozitivní řešení. Součástí pátých dveří je integrované krycí plato, které se pohybuje spolu s pátými dveřmi, tudíž nepotřebuje podpůrná lanka.
Ekonomický pohon
Technicky vyspělý mild-hybridní pohon je navržený tak, aby snižoval spotřebu, přitom nabízel dostatečný výkon a jasnou dynamiku. Zážehový tříválcový motor systému je kombinován se startér-generátorem o výkonu 11,5 kW, který je poháněný řemenem, a nahrazuje zde běžný alternátor. Při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachytávat dostatek energie k dobíjení li-ion baterie, která pracuje s napětím 48 V.
Startér/generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. Když je potřeba, asistuje tříválci 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.
Inteligentní mild-hybridní hnací soustava bude nabízena ve variantách nejvyššího výkonu 92 kW a 114 kW. K dostání bude také konvenční zážehový motor EcoBoost nebo i vznětový Ford EcoBlue (pouze v některých zemích). Všechny jsou dodávány se 6st. převodovkou. V průběhu letošního roku doplní nabídku vznětový agregát 1,5 EcoBlue 88 kW (pouze v některých státech). Motorizaci 1,0 EcoBoost 92 kW bude možné kombinovat s novou 7st. samočinnou dvouspojkovou převodovkou.
Zážehový motor i mild-hybrid ještě disponují funkcí vypnutí jednoho válce při částečném zatížení k dosažení pozitivní spotřeby. K opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 ms.
Přepínatelné jízdní režimy (Normal, Eco, Sport, Slippery a Trail) umožňují přizpůsobit vlastnosti vozu různým provozním scénářům. V závislosti na zvoleném režimu se mění odezva plynového pedálu, fungování stabilizačního a protiprokluzového systému i řazení samočinné převodovky.
Výbavové linie
Z výbav je na výběr sportovně laděná Puma ST-Line nebo ST-Line X, komfortně vybavená Puma Titanium, luxusní Puma Titanium X a vrcholná varianta Puma ST-Line X Vignale.
Ve výbavě Pumy jsou pokročilé asistenční systémy, jako např. adaptivní tempomat s rozpoznáváním dopravních značek a vedením uprostřed jízdního pruhu, nebo informuje řidiče o nebezpečných situacích v okolí ještě před tím, než je řidič může zaznamenat. Zároveň jako první model v segmentu nabídne bezdotykové ovládání pátých dveří nebo bederní opěrku s masážní funkcí.
K dispozici je také zabudovaný modem FordPass Connect, díky kterému lze ve voze vytvořit wifi hotspot pro deset zařízení.