rossleor asseco murr

Elektrický „modul“ nepotřebuje řidičák

Unikátní městské vozítko, které představil Citroën pod názvem Ami, by se mělo objevit v evropských ulicích v pololetí letošního roku.

 

Ami byl poprvé představen loni jako koncept minielektromobilu. Není zaregistrován jako automobil - je klasifikován jako „lehká čtyřkolka“, což mj. znamená, že jej např. ve Francii mohou řídit 14leté děti jen se základním osvědčením o bezpečnosti silničního provozu, nebo 16- a víceletí v celé EU bez licence. Se svou délkou 3,41 m se dvousedadlové vozítko o hmotnosti pouhých 485 kg vtlačí do jakéhokoli parkovacího místa. Dokáže se otočit na kruhu o průměru 7,2 m. Výkon pouhých 6 kW má umožnit rychlost až 45 km/h a dojezd 70 km.
Minivozítko je navrženo pro rychlou a levnou výrobu, takže např. přední a zadní nárazníky, stejně jako podvozkové panely, jsou stejné, a uniformita se týká dokonce i dveří. Aby mohly být levé i pravé dveře stejné, výrobce to vyřešil protiběžným otevíráním. Největší nákladovou položkou jsou baterie. Ami je možné pořídit za pouhých 6000 eur nebo si ho pronajmout za 20 eur měsíčně. Výrobce také plánuje uvolnit flotilu těchto vozítek pro sdílenou mobilitu za 0,26 eur za minutu.

 
Publikováno: 10. 4. 2020 | Počet zobrazení: 1261 článek mě zaujal 276
Zaujal Vás tento článek?
Ano