asseco Aimtec murr

Ford naplňuje svou elektrifikační strategii

Novinky, které Ford představil pro český trh, mají přinést výrazné snížení emisí. Jde o užitkovou řadu Transit Custom a osobní Tourneo Custom, obě s vyspělou plug-in hybridní technologií. 

 

Cílem značky je vybudovat jednu z nejpestřejších nabídek elektrifikovaných vozů na evropském trhu. Transit Custom P-HEV i Tourneo Custom P-HEV jsou první sériově vyráběné modely ve své kategorii s tímto druhem pohonu. Jsou schopny jízdy pouze na elektrický pohon s dojezdem ca 53–56 km, ale díky zážehovému agregátu 1,0 EcoBoost, který slouží pouze pro dobíjení akumulátoru, disponují celkovým dojezdem až 500 km. Jelikož motor pracuje v optimálním režimu, jeho spotřeba se pohybuje od 2,7 do 3,1 l/100 km.
Elektromotor o výkonu 92,9 kW pohání jen přední kola. Je napájen vysokonapěťovým akumulátorem s kapacitou 13,6 kWh. Umístěním li-ion akumulátoru i nádrže (54 l) pod podlahu nedošlo k úbytku tradičního prostoru ani u nákladové části Transitu Custom, ani u osobní verze Tourneo Custom.
Nabíjení akumulátoru se provádí průběžně rekuperací během jízdy, ale je možné jej dobít také z domácí zásuvky (za 4,3 h) nebo z komerční nabíječky (za 2,7 h). Na voliči převodovky si řidič může vybrat také míru rekuperačního brzdění volbou režimu. V módu Low dojde při uvolnění akcelerátoru k výraznému zpomalování pro zachycení většího množství kinetické energie, to je provázeno automatickým rozsvícením brzdových světel.
Řidič má také na výběr čtyři režimy jízdy, jež se liší strategií dobíjení. Jde o režim EV Auto (výchozí nastavení, kdy rozhoduje řídicí jednotka), EV Now (využívá výhradně elektrický pohon), EV Later (soustava se snaží uchovat aktuální stav nabití) a EV Charge (usiluje o maximální dobití akumulátoru).
Obě varianty jsou s krátkým rozvorem (L1) a nízkou střechou (H1). Transit Custom P-HEV je k dispozici s karoserií Van (skříňová dodávka) nebo Kombi. Tourneo Custom P-HEV je v osmimístné verzi, ale bude dodáván i v luxusním provedení Titanium.
Pro Ford jsou lehké užitkové modely prioritní, a i když elektrifikované vozy zatím u nás nejsou v takovém hledáčku zákazníků, předběžný zájem o tyto modely ukazuje opak. Jde o zájemce, kteří potřebují dosahovat minimálních provozních nákladů při přepravování velkého objemu zboží, nebo v případě osobní verze jsou např. ideální pro letištní shuttle služby, kde nevadí ani elektronické omezení rychlosti na 120 km/h či nemožnost tažení přívěsu.  

 
Publikováno: 14. 7. 2020 | Počet zobrazení: 808 článek mě zaujal 206
Zaujal Vás tento článek?
Ano