Celoplastový brzdový pedál je o 50 % lehčí
Sportovní vozy na elektrický pohon musí být velmi lehké, proto se při jejich vývoji počítá každý gram hmotnosti. Ta se dá snížit mj. i výrobou různých součástí z jiných materiálů než z kovu.
Kompozitní struktura pedálu s polyamidovou matricí, která obsahuje jednosměrné vláknité vrstvy uvnitř a textilní vrstvy s vlákny uspořádanými pod úhlem 45° na obou krycích vrstvách, dávají součásti vynikající pevnost v tahu a ohybu.
„Díky kompozitní konstrukci je brzdový pedál o 50 % lehčí než srovnatelná ocelová konstrukce. Splňuje i náročné požadavky na zatížení díky konstrukci vláknité vrstvy na míru vyrobené vložky Tepex a dostatečnému vyztužení,“ říká Klaus Vonbert, odborník na lehký design v HPM Tepex Automotive Group.
Brzdové pedály jsou vyráběny automatizovaným způsobem pomocí hybridního formování v krátkých cyklech vhodných pro velkovýrobu. První fáze výroby zahrnuje přesné nastavení prvků pomocí optických měřicích systémů a jejich umístění na vložku Tepex, aby k ní mohly být přivařeny.
Pro termoplastické kompozitní struktury se ve sféře elektromobility otevírají nové možnosti, jak sdělil Klaus Vonbert. Kromě pedálů jsou vložky Tepex používané např. na nosnících nárazníků či v pouzdrech a krytech elektrobaterií.