rossleor asseco murr

Celoplastový brzdový pedál je o 50 % lehčí

Sportovní vozy na elektrický pohon musí být velmi lehké, proto se při jejich vývoji počítá každý gram hmotnosti. Ta se dá snížit mj. i výrobou různých součástí z jiných materiálů než z kovu.

 
Společnost BOGE Elastmetall, která se zabývá aplikací plastů v automobilovém průmyslu, vyvinula ve spolupráci s firmou Lanxess brzdový pedál z plastu. Jde o termoplastovou kompozitní konstrukci vyztuženou kontinuálními vlákny, která vykazuje výbornou mechanickou pevnost a velmi nízkou hmotnost. Základem struktury pedálu je vložka z tepelného dynalitu Tepex s termoplastickou matricí zpevněnou vrstvami ze skelných vláken.
Kompozitní struktura pedálu s polyamidovou matricí, která obsahuje jednosměrné vláknité vrstvy uvnitř a textilní vrstvy s vlákny uspořádanými pod úhlem 45° na obou krycích vrstvách, dávají součásti vynikající pevnost v tahu a ohybu.
„Díky kompozitní konstrukci je brzdový pedál o 50 % lehčí než srovnatelná ocelová konstrukce. Splňuje i náročné požadavky na zatížení díky konstrukci vláknité vrstvy na míru vyrobené vložky Tepex a dostatečnému vyztužení,“ říká Klaus Vonbert, odborník na lehký design v HPM Tepex Automotive Group.
Brzdové pedály jsou vyráběny automatizovaným způsobem pomocí hybridního formování v krátkých cyklech vhodných pro velkovýrobu. První fáze výroby zahrnuje přesné nastavení prvků pomocí optických měřicích systémů a jejich umístění na vložku Tepex, aby k ní mohly být přivařeny.
Pro termoplastické kompozitní struktury se ve sféře elektromobility otevírají nové možnosti, jak sdělil Klaus Vonbert. Kromě pedálů jsou vložky Tepex používané např. na nosnících nárazníků či v pouzdrech a krytech elektrobaterií.
 
Publikováno: 19. 8. 2020 | Počet zobrazení: 720 článek mě zaujal 190
Zaujal Vás tento článek?
Ano