rossleor asseco murr

Citroën přiváží kompakty nové generace

V závěru června francouzský Citroën oficiálně představil novou generaci jednoho ze svých ikonických modelů: C4, a to včetně jeho elektrické varianty ë-C4.

 

Jak zdůraznil Vincent Cobee, šéf značky, při online tiskové konferenci, kde byly nové C4 & ë-C4 poprvé představeny, že se Citroën těmito modely vrací do segmentu C. Uvedení zcela nové generace C4 a především její elektrifikované verze označil za velmi důležitý milník.
Tato nová generace C-Hatch pokračuje v „elektrické ofenzivě Citroënu“ a automobilka se hodlá nově více zaměřit především na tzv. kompaktní hatchbacky, které loni v Evropě tvořily 28 % prodejů značky. Pokud jde o elektromobilitu, čísla naznačuji 6–7% podíl, ale ambicí automobilky je jeho zvýšení na desetinu, přičemž rychlé přijetí elektrických modelů by v příštích letech mohlo jejich podíl posílit dokonce až na pětinu.

Mobilita pro všechny
Představení novinky se odehrávalo pod sloganem „mobilita pro všechny“ a jak zdůraznili představitelé automobilky, jde nejen o možnost výběru z různých konfigurací, výbav a typů pohonu, z nichž by si měl vybrat každý, ale i nejrůznější kategorie řidičů včetně věku – Citroën totiž nabízí vozidla, která lze řídit už od 14 let.
S jakými motorizacemi se u nové C4 setkáme? Kromě tří verzí známého tříválcového motoru 1,2 PureTech s výkony od 75 do 115 kW (s 6st. manuální nebo 8st. automatickou převodovkou) to budou dieselové jednotky BlueHdi o výkonu 81, resp. 96 kW a také úplná novinka – 100kW elektromotor (údajně srovnatelný se 135kW spalovacím motorem) a točivým momentem 260 Nm. Elektrická verze by měla nabídnout na plně nabité li-ion akumulátory dojezd až 350 km a nabití na 80 % kapacity (při nabíjení se 100kW výkonem) má zabrat jen půlhodinu a od rychlonabíječky by mohl díky režimu fastcharge s energií na 100 km odjíždět dokonce už za 10 minut.
Inovovaná C4 vychází sice ze svých předchůdců, kompaktních vozů Cactus a Aircross, ale představuje významný posun z technologického hlediska. Spíše jde o kombinaci kompaktu a SUV. Je zřetelně větší a robustnější. Kromě výrazných dynamických tvarů (např. siluetou připomínající modely CX či GS) a vysoce efektivní aerodynamiky při zachování kompaktního formátu zaujme i řešením interiéru, který není přehlcen spoustou detailů.

Posádka jako v bavlnce
V interiéru byl kladen důraz především na komfort, design a technické detaily. Novinku charakterizuje vysoký podíl technologických „vychytávek“ – vůz obsahuje 20 pokročilých asistenčních systémů pro podporu řidiče (tzv. ADAS), dosahujících autonomie úrovně 2. Mezi nimi figuruje mj. efektivní rozhraní řidiče (HMI), výsuvný HD HUD displej zobrazující důležité informace v zorném poli řidiče či velký 10palcový displej pro ovládání většiny funkcí. Konstruktéři mysleli i na vysoký komfort posádky, ať už jde o velkorysý prostor pro nohy (největší ve své třídě u zadních sedadel) i zavazadla (380/1250 l), nebo použitím speciální pěny, která lépe absorbuje vibrace. Na lepším komfortu má svůj podíl i podvozek s nadprůměrnou světlou výškou 156 mm a progresivním hydraulickým potlačováním vibrací. Novinka je dlouhá 4,36 m, široká 1,83 m a vysoká 1,52 m, rozvor 2,67 m. Co se určitě povedlo, je návrat fyzických tlačítek k ovládání klimatizace namísto „novátorského“ několikakrokového nastavování na displeji, jehož používání za jízdy bylo poměrně riskantní záležitostí.

Sériová výroba nové generace C4 má začít koncem léta a na silnicích by se měla objevit ještě do konce roku.

 
Publikováno: 19. 8. 2020 | Počet zobrazení: 928 článek mě zaujal 240
Zaujal Vás tento článek?
Ano