asseco Aimtec murr

Novinka u Audi – A3 Sportback

Před 24 lety založilo Audi modelem A3 prémiový segment kompaktních vozů. V druhé polovině letošního června jsme měli možnost se seznámit s již čtvrtou generaci tohoto modelu.

 

Pokrokový design sportovní karoserie 5dveřového hatchbacku A3 Sportback, který vychází z koncernové platformy MQB, ukrývá mnoho inovací z vyšších tříd, např. v oblastech informačních a zábavních systémů, podvozku a asistenčních funkcí.
Mezi inovacemi jsou na první pohled patrná např. digitální světla pro denní svícení, která jsou součástí světlometů Matrix LED. V nově vyvedeném interiéru zaujme asi nejvíce nová kompaktní řadicí páka a ozdobné obložení z hliníku a kompozitu. Přístrojová deska, která je situována, aby „obepínala“ řidiče, disponuje známými prvky z modelů vyšších tříd značky. Upoutá velký 10,1“ dotykový displej a digitální přístrojový panel virtual cockpit. Vše se ovládá velmi logicky, navíc jsou k dispozici i klasické ovladače, např. na klimatizaci. Dotykový displej rozpoznává ručně psané písmo, poskytuje akustickou zpětnou vazbu a umožňuje i hlasové ovládání hovorovou řečí. Nechybí ani služba Audi connect s rychlým připojením k internetu LTE Advanced a integrovaný hotspot WLAN (SIM karta je předplacena až na tři roky).
Navzdory kompaktním rozměrům poskytuje A3 Sportback více prostoru i funkčnosti. V porovnání s předchůdcem povyrostl na délku (4,34 m) i šířku (1,82 m) o ca 3 cm. Výška (1,43 m) i rozvor (2,64 m) zůstávají beze změny. Zavazadlový prostor nabízí objem 380/1200 litrů.
V Evropě bude novinka nabízena se třemi motory. Zážehovou jednotkou 1,5 TFSI s výkonem 110 kW (s cenou od 705 900 Kč) a vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI ve výkonových verzích 85 a 110 kW (od 742 900 a 847 900 Kč). Všechny varianty budou za začátku nabízeny pouze s pohonem předních kol, postupně ale bude nabídka obsahovat i elektrifikované pohony a verzi s pohonem všech kol quatro.

 
Publikováno: 19. 8. 2020 | Počet zobrazení: 905 článek mě zaujal 220
Zaujal Vás tento článek?
Ano