rossleor asseco murr

Nejzásadnější model Seatu: Leon

Nová generace modelu Leon, v pořadí již čtvrtá, disponuje rozpoznatelnými prvky a patřičným temperamentem španělské značky.

 

Sportovně laděný hatchback je postaven na koncernové platformě MQB Evo. Ve srovnání s předchozí generaci narostl o 8,6 cm (na celkem 4,37 m) a rozvor byl prodloužen o 5 cm (2,68 m). To velmi pomohlo zvětšení prostoru na zadních sedadlech, protože zavazadelník zůstal stejně velký (380 l).
Vybírat lze ze čtyř výbavových stupňů (Reference, Style, Excellence a FR) s širokou standardní nabídkou. Z benzínových motorizací je k dispozici 1,0 TSI (81 kW) a 1,5 TSI (96 a 110 kW), z dieselových 2,0 TDI (85 a 110 kW), přičemž silnější je propojen s automatickou převodovkou DSG. Po hatchbacku bude uvedena i varianta kombi – Leon Sportstourer, a také provedení na CNG a rovněž hybridní verze (mild hybrid a plug-in hybrid).
V pěkně laděném a přehledném interiéru zmizela téměř všechna ovládací tlačítka, některé funkce se dají ovládat z multifunkčního volantu, zbytek ale jen přes dotykový středový displej, což je podle mě docela škoda. Tlačítka při jízdě nerozptylují pozornost, tak jako ji rozptyluje hledání v menu. To ale neubralo na krásném pocitu sportovní jízdy, čemuž velkou mírou přispěl výborně naladěný podvozek. A i když Leon disponuje sportovním charakterem, na komfortu pohodlí svezení to nemá vliv. Základní cena ve výbavě Reference s motorem 1,0 TSI začíná na 484 900 Kč vč. DPH.

 
Publikováno: 19. 8. 2020 | Počet zobrazení: 914 článek mě zaujal 224
Zaujal Vás tento článek?
Ano