asseco Aimtec murr

Opel Grandland X – bílá mu sluší

Automobilka Opel již patří do skupiny PSA, a tak se není čemu divit, že crossover Grandland X vychází z Peugeotu 3008. Dokonce se vyrábí i na stejné lince. Zkuste je ale postavit vedle sebe…

 

Při prvním pohledu bych řekl, že Grandland X má ve srovnání s modelem 3008 usedlejší předek. Podívám-li se ale z jiných úhlů, Opel má velmi pěkně provedené křivky, vyznává čisté linie, které při vhodné barevné kombinaci velmi dobře ladí, jako v našem případě bílého kabátku s černým lemováním.
Nebudeme ale srovnávat Grandland se sesterskými modely skupiny, prostě Opel si razí svou vlastní cestu. Při délce 4477 mm je boční profil „šmrncovní“ a dozadu svažující se střecha evokuje sportovní charakter, to platí i o zadní části s nízkým spojlerem nad zadním oknem.

Interiér
Za volantem si řidič dokáže najít svou nejlepší polohu během několika vteřin. Výhled dopředu i do stran je skvělý, kvůli menšímu zadnímu oknu je ale výhled dozadu zhoršený. Musím ocenit perfektní přední sedačky. Jejich boční vedení je velmi dobrou oporou těla. Byl jsem proto zvědavý, jak se budou cítit moje záda po delší cestě. Jízdou do Zlína jsem absolvoval přes 300 km a musím říct, že jsem byl mile překvapen. Sedělo se výborně, záda neprotestovala a vůbec jsem neměl potřebu stavět v půli cesty. Navíc možnost prodloužení sedáku dobře podpoří spodní stehna.
Tříramenný volat s širším věncem pěkně padne do rukou a oceňuji také přehlednou kapličku, která dokáže při silném slunci skvěle zastínit budíky. U těch se musím zastavit. Mají totiž skvělou grafiku a velmi dobře se čtou za jakýchkoliv podmínek. Listování v palubním počítači je umožněno otočným voličem na levé páčce světel, který, pokud neznáte Opely, budete trochu hledat. Je to jen otázka zvyku.
Zadní sedáky jsou pohodlné, ale již s menším bočním vedením. Kolega se svými 195 cm měl na zadní pozici ještě dost místa v oblasti loktů, před koleny dva centimetry a nad hlavou čtyři. Dva dospělí se dozadu vejdou pohodlně, prostřední sedák je spíše pro osobu menšího vzrůstu nebo pro dítko.
Zadní opěradla se dají pohodlně sklopit ze zavazadelníku, a už tak velký kufr (514 l – jeden z nejlepších ve třídě) jde zvětšit až na 1652 l. Přitom vznikne rovná podlaha bez zbytečného schodu, takže se dají převážet i dlouhé předměty. Pod zvedací podlahou je prostor na rezervní kolo, což vždy kvituji, neboť roztrženou pneumatiku lze těžko opravit nouzovou soupravou na lepení.

Srdce pod kapotou
V testovaném voze byl srdcem dieselový agregát 1,5 CDTi o výkonu 96 kW, který dosahoval při 3750 ot./min. Propojen byl s 8st. automatem, ale může mít i 6st. manuální převodovku. Základní pohonnou jednotkou je benzinový agregát 1,2 Turbo o stejném výkonu 96 kW. Kromě dalších motorizací je k dispozici i plug-in hybrid s pohonem všech kol.
Dieselový pracant disponoval nadprůměrným točivým momentem 300 Nm. Nebyl s ním problém dosahovat dynamické jízdy a v případě potřeby zrychlení byl výkon okamžitě k dispozici. Překvapila i spotřeba, po týdenním jezdění v různých podmínkách se ustálila na 5,7 l na 100 km.  
Podvozek je velmi dobře naladěn na komfortní svezení, i díky 18palcovým kolům si dokáže skvěle poradit s drobnými nerovnostmi silnic. V zatáčkách drží pěkně stopu a náklony jsou jen minimální. Grandland X disponuje prostorným interiérem a je velmi dobře odhlučněn.

 
Publikováno: 22. 10. 2020 | Počet zobrazení: 617 článek mě zaujal 165
Zaujal Vás tento článek?
Ano