rossleor asseco murr

Inteligentní roboty operují v hejnech

Nové inteligentně naváděné vozidlo (IGV) – autonomní čelní vysokozdvižný vozík – funguje s využitím skupinové „inteligence hejna“. Na trhu by se měl objevit počátkem příštího roku.

 

Rakouská firma Agilox přetvořila koncept AGV a rozšířila tak svou nůžkovou řadu ONE (ultralehkých inteligentních naváděných vozidel) zavedením nového autonomního všesměrově vyváženého vysokozdvižného vozíku OCF (Omnidirectional Counterbalanced Forklift), který pracuje s tzv. rojovou inteligencí.
Flotily vozíků fungují bez centrálního řídicího systému, tzn., že se v továrně nebo skladu pohybují skutečně autonomně a organizují své trasy podle decentralizovaných principů rojové inteligence, což je činí mnohem flexibilnějšími než tradiční AGV.
Zatímco ONE je vybaven nůžkovým zvedákem, který funguje jako zařízení pro manipulaci s nákladem (přenáší náklad v rámci obrysu vozidla), je OCF navržen podle principů vyvažovaného vysokozdvižného vozíku. Může tedy sbírat palety, mřížové boxy a další nosiče nákladu s maximální hmotností 1500 kg, přepravovat je na místo určení a ukládat ve výšce až 1,6 m. Koncept všesměrového pohonu umožňuje jet do strany úzkými uličkami, otáčet se na místě a manévrovat v nejužších prostorech. Li-ion technologie (LiFePO4) zajišťuje krátké nabíjení a dlouhé provozní doby – pouhé tři minuty nabíjení umožňují až hodinu provozu.
Vozíky ONE se používají hlavně k zásobování materiálem ve výrobě, OCF zase umožňují klasické intralogistické úkoly, za předpokladu, že je přeprava vázána na paletu. Kombinované operace ONE a OCF v „roji“ nabízejí velkou výhodu – např. zatímco menší vozidla ONE zajišťují doručování na montážní pracoviště nebo k regálům, OCF může pomocí stejného řídicího systému a WiFi infrastruktury převzít paletovou dopravu.
Flotily IGV lze připojit k zákaznickým softwarovým systémům (LVR, ERP, WMS, MES atd.) prostřednictvím otevřeného rozhraní API. Volitelný IO box umožňuje integraci externí infrastruktury (jako jsou rolovací brány a stacionární dopravní systémy) do inteligentního řídicího systému, a analytický modul poskytuje všechny relevantní provozní údaje.

David Kostolník

 
Publikováno: 22. 10. 2020 | Počet zobrazení: 724 článek mě zaujal 172
Zaujal Vás tento článek?
Ano