„Véčko“ poprvé ve vzduchu
Projekt pozoruhodného konceptu, který díky designu ve tvaru písmene „V“ slibuje výrazné zvýšení efektivity oproti konvenčním letadlům, pokročil od vizualizací k funkčnímu modelu.
Letadlo by mělo mít kabinu, nákladový prostor i palivové nádrže integrované do konstrukce křídla ve tvaru V o stejném rozpětí jako Airbus A350. To by mu umožnilo vzlet a přistání s využitím stávající letištní infrastruktury, s dostatečným prostorem na palubě pro stejné množství nákladu a pasažérů (314 sedadel ve standardní konfiguraci).
Koncepce Flying V však oproti současným letounům nabízí řadu výhod, např. menší trup, lepší aerodynamiku, nižší hmotnost a menší odpor, takže spotřebuje méně paliva. Podle jeho tvůrců může dosáhnout až o 20 % menší spotřebu paliva než Airbus A350-900, nejpokročilejší současné komerční letadlo. Výzkumníci nyní pracují na doladění konceptu, včetně možnosti napájení stroje kapalným vodíkem místo obvyklého leteckého paliva.