asseco Aimtec murr

Výrazný design a technologie, to je nové Sorento

Značka Kia uvedla v online národní prezentaci svůj nejnovější model Sorento ve čtvrté generaci. Je postaven na nové platformě N3, jejíž architektura byla přizpůsobena zástavbě hybridního pohonu.

 

S první generací modelu Sorento přišla Kia v roce 2002. Ohromila povedeným designem, prostorností a schopností jízdy mimo zpevněnou vozovku. Každá nová generace (2010 – 2. gen., 2015 – 3. gen.) si získávala další obdivovatele, o čemž svědčí prodejní statistiky. Od prvního uvedení na trh do současnosti se ve světě prodalo více než tři miliony kusů těchto modelů.
Uváděná novinka je postavena na nové podvozkové platformě N3 (mimochodem jako první vůz značky). Vlajková loď tak přichází s přepracovaným výrazným designem, novými technologiemi a také hybridním pohonem. V kategorii středně velkých SUV tak posouvá měřítka prostornosti, hospodárnosti i kvality.
Charakteristický „tygří nos“ přídě Sorenta doplňuje „tygří obočí“ tvořené diodami denního svícení. Delší kapota a posunutí A sloupků o 30 mm dopředu opticky vozidlo prodloužilo. Díky přechodu od oblých tvarů k ostřejším křivkám a protaženým proporcím působí elegantně a velmi sebejistě. Zvětšením rozvoru o 35 mm a karoserie o 10 mm na délku (4810 mm) i šířku (1900 mm) se stává jedním z nejprostornějších 7místných SUV na trhu. V této konfiguraci nabízí zavazadelník o objemu 187 litrů (v případě hybridu 179 l), pětimístná varianta 910 litrů.
Interiér je tvořen v duchu luxusních materiálů a precizních detailů. Podle automobilky má jít o jednu z nejkvalitnějších kabin, které kdy navrhla. Dominantou jsou dvě obrazovky: 10,25“ multimediální displej, který doplňuje 12,3“ digitální přístrojový štít.
Hybridní varianta kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,6 T-GDI s 6st. automatem a elektromotorem o výkonu 44,2 kW. Ten má k dispozici pod podlahou lithium-iont-polymerové baterie o kapacitě 1,49 kWh. Systémový výkon hybridního Sorenta činí 169 kW s maximem točivého momentu 350 Nm.
Tradiční naftovou variantu s novou 8st. dvouspojkovou převodovkou pohání nově vyvinutý turbodiesel řady Smartstream o objemu 2,2 litru, který je o 38,2 kg lehčí než původní motor s litinovým blokem. Disponuje výkonem 149 kW a maximem točivého momentu 440 Nm.

 
Publikováno: 15. 12. 2020 | Počet zobrazení: 622 článek mě zaujal 171
Zaujal Vás tento článek?
Ano