Asijské supervlaky
Při testovací jízdě 21. října pokořil japonský rychlovlak, který funguje na principu magnetické levitace (maglev), rychlost 503 km/h, což je skoro dvojnásobek rychlosti, jaké dosahují nynější modely proslulého šinkansenu.
Soupravy se pohybují na magnetickém polštáři, zhruba 86 % trati povede pod zemí. Projekt však může zpozdit postoj regionálních samospráv a obyvatel centrální prefektury Šizuoka, kteří mají obavy, že tunel by mohl mít negativní vliv na řeku Ói. V roce 2045 by pak měly tyto rychlovlaky spojit i Tokio a Ósaku.
Rekordní rychlost na železnici s pasažéry drží zatím japonský maglev L01, který v roce 2015 dosáhl na testovací trase 603 km/h, ale svůj supervlak se chystá (snad ještě letos) představit i Čína, která od roku 2016 vyvíjí maglev konstruovaný na 600km rychlost a do boje o rekord se zjevně hodlá rovněž zapojit – testovací souprava už v létě absolvovala první jízdy.