rossleor asseco murr

Asijské supervlaky

Při testovací jízdě 21. října pokořil japonský rychlovlak, který funguje na principu magnetické levitace (maglev), rychlost 503 km/h, což je skoro dvojnásobek rychlosti, jaké dosahují nynější modely proslulého šinkansenu.

 
Středojaponská železniční společnost JR Central nový typ šinkansenů testuje na zkušební dráze již od srpna. Do plného provozu by měly být poprvé nasazeny v roce 2027 na trase mezi Tokiem a Nagojou, a vzdálenost 286 km dělící obě města zvládnout během 40 minut místo současné hodiny a půl.
Soupravy se pohybují na magnetickém polštáři, zhruba 86 % trati povede pod zemí. Projekt však může zpozdit postoj regionálních samospráv a obyvatel centrální prefektury Šizuoka, kteří mají obavy, že tunel by mohl mít negativní vliv na řeku Ói. V roce 2045 by pak měly tyto rychlovlaky spojit i Tokio a Ósaku.
Rekordní rychlost na železnici s pasažéry drží zatím japonský maglev L01, který v roce 2015 dosáhl na testovací trase 603 km/h, ale svůj supervlak se chystá (snad ještě letos) představit i Čína, která od roku 2016 vyvíjí maglev konstruovaný na 600km rychlost a do boje o rekord se zjevně hodlá rovněž zapojit – testovací souprava už v létě absolvovala první jízdy.  
 
Publikováno: 16. 12. 2020 | Počet zobrazení: 1241 článek mě zaujal 259
Zaujal Vás tento článek?
Ano