asseco Aimtec murr

Renault přichází s novými koncepty

Pod označením Renaulution představila skupina Renault svou strategii a novinky na příštích pět let, přinášející řadu opravdu zásadních změn.

 

Budoucí zaměření automobilky předznamenává kvarteto nových obchodních jednotek. První z nich je Mobilize, nabízející služby v oblasti mobility, energie a dat i jiným značkám a partnerům. Tento koncept přinese atraktivní doplňková řešení do tradičního schématu nákupu vozidla. Přechází od vlastnictví k užívání v době a v místě, kde je to potřeba. Auta zpravidla nejsou používána ca 90 % času a Renault hodlá zvýšit míru jejich užívání nejméně o pětinu.
Mobilize bude nabízet širokou škálu inovativních služeb včetně údržby a recyklace flotil sdílených automobilů. Zahrnuje i inteligentní nabíjení a pokročilá řešení ukládání energie. Značka vyvíjí dobíjecí kartu umožňující lokalizovat veřejné dobíjecí stanice a platit pomocí jedinečného platebního systému v celé Evropě.
V rámci tohoto konceptu byl představen i prototyp vozu zkonstruovaného pro sdílenou městskou mobilitu. Vozítko EZ-1, vytvořené na principech cirkulární ekonomiky, má připojení na internet a je v interakci se svými uživateli přes smartphony. Ti budou platit pouze za to, co využijí na základě času a ujetých kilometrů. Dvoumístný model měří na délku jen 2,3 m, a ačkoli jde o elektromobil, nemá žádný nabíjecí port. Místo toho je vybaven inovativním systémem výměny baterie, což umožňuje využívat vozidlo non-stop.

Dacia se chystá na expanzi
Automobilka uvedla i nově založenou obchodní jednotku Dacia-Lada s cílem zvýšit synergický vývojářský i výrobní potenciál obou značek. Budou využívat jedinou modulární platformu CMF-B, která umožní vybavit vozy motory na alternativní nebo hybridní pohon. Novinkou je i vstup Dacie i do segmentu C, což dokládá koncepčním modelem SUV Bigster, který svou robustností a prostorností převyšuje model Duster. S délkou 4,6 metru zpřístupní segment C zákazníkům cenou z nižšího segmentu. Ze spolupráce obou značek uvede Lada v roce 2024 zcela novou generaci legendárního off roadu Niva.
Letos by se měly na trhu objevit i nové Sandero a Logan, ale také Spring, podle automobilky nejdostupnější 100% městský elektromobil v Evropě, a do roku 2025 další tři nové modely.
Celkově hodlá Renault k tomuto datu představit 14 vlajkových vozů, z toho 7 plně elektrických a 7 v segmentu C/D, přičemž elektrickou nebo hybridní verzi budou mít všechny modely. Značka tak nabídne „nejekologičtější“ sortiment v Evropě. V nabídce budou i vodíková řešení pro trh s lehkými užitkovými vozy.

Na nové vlně
Vstup Renaultu do nové éry dokumentuje i oznámení „Nouvelle Vague” (nové vlny), jejímž prostřednictvím se chce stát značkou definovanou technologií, službami a čistou energií. Prostřednictvím projektu Electro Pole posílí svou přední evropskou pozici v oblasti elektromobilů. Součástí konceptu je i „Software République“, otevřený ekosystém věnovaný softwaru, datům, kybernetické bezpečnosti a mikroelektronice. Koncept podpoří značku prostřednictvím propojených služeb a umožní Renaultu i dalším partnerům rozvíjet společné odborné znalosti, budovat evropské know-how v klíčových technologiích, od velkých dat po elektroniku.
V příštím roce značka představí My Link, nový infotainmentový systém s integrovanými službami Google, a stane se první automobilkou, která přinese služby Google do masově prodávaných aut. Vozidla by tak měla být každým dnem inteligentnější (díky AI), a postupem času získávat na hodnotě. Firma se je bude snažit zhodnocovat až do konce jejich životnosti, i prostřednictvím své Re-Factory ve francouzském Flins, kde bude ročně opraveno více než 100 000 ojetých vozů. První evropský závod specializovaný na mobilitu, fungující na principech cirkulární ekonomiky, přepracuje lehké užitkové vozy poháněné naftou na bioplyn a čistý elektrický pohon. Baterie, které už nelze použít ve vozidlech, dostanou šanci na druhý život jako stacionární zdroje energie.

 
Publikováno: 19. 2. 2021 | Počet zobrazení: 622 článek mě zaujal 155
Zaujal Vás tento článek?
Ano