asseco Aimtec murr

Příbuzné modely 3008 a 5008 po modernizaci

První únorový týden zorganizovalo české zastoupení automobilky Peugeot pro novináře fyzické jízdy modernizovaných SUV 3008 a 5008 v pražské Pragovce. Po plejádě online tiskových konferencí to bylo velmi příjemné zpestření.

 

Při setkání, které bylo rozplánováno na časové úseky v rozmezí dvou dnů, se samozřejmě striktně dodržovala veškerá hygienická opatření.
Oba modely SUV 3008 a 5008 přinášejí do svých designů moderní prvky a větší eleganci. Hlavní změna je patrná okamžitě, jde o bezrámečkovou masku chladiče, čímž se změnil vzhled předních částí u obou vozů. Také byla změněna grafika zadních Full LED světel a přibyly nové odstíny karoserií.
Nové modely SUV jsou nabité inteligentními technologiemi a nejnovějšími asistenčními systémy řízení a také modernizovaným systémem i-Cockpit, který nabízí nový centrální 10“ dotykový displej s vysokým rozlišením a digitální přístrojovou desku před řidičem o úhlopříčce 12,3“ s technologií pro lepší čitelnost a kontrast. Peugeot jako jeden z mála používá pod centrální obrazovkou klávesové moduly pro přímý vstup k jednotlivým funkcím vozidla. Inovace se dotkly také asistenčních systémů včetně adaptivního tempomatu s funkcí autonomního řízení v kolonách a přibyl nový systém nočního vidění.
Pohonné jednotky zůstaly stejné. Nadále budou pro 3008 v nabídce dva zážehové přeplňované motory 1,2 a 1,6 litrů, a turbodiesel 1,5 litrů, propojené s 6st. manuální nebo 8st. samočinnou převodovkou. Větší model 5008 pro sedm cestujících má kromě výše uvedených navíc ještě dvoulitrový vznětový agregát. Tento model disponuje díky třem řadám sedadel vysokou variabilitou interiéru. U vozů se spalovacími motory a 8st. automatem je ve standardu osazen volič jízdních režimů.
Pouze SUV 3008 nabízí kromě spalovacích motorů také plug-in hybridní pohon ve dvou výkonových variantách. Slabší Hybrid 225 e-EAT8 pro pohon dvou kol kombinuje zážehový motor (132 kW) a elektromotor (80 kW) a silnější Hybrid4 300 e-EAT8 pro pohon čtyř kol zase motor (147 kW) a dva elektromotory (81/83 kW). Slabší varianta má mít v čistě elektrickém režimu dojezd 56 km a silnější 59 km.
U obou modelů se poprvé objevuje nové odstupňování úrovní z hlediska designu a výbavy. Každá ze třech původních úrovní výbav může být doplněna o mezistupeň „Pack“, pro větší zákaznický výběr komfortu.
Po krátkých dvou jízdách na zhruba 15km úsecích můžu s určitostí říct, že oba modely mají velmi pěkně naladěný podvozek, jsou skvěle ovladatelné v městské zástavbě a nabízí vysoký jízdní komfort. Více pak po testech.
Oba modely jsou nyní nabízeny s akčním ceníkem, který u modelu 3008 ve výbavě Active a s motorem PureTech 1,2 začíná na 562 tis., a u modelu 5008 Active s motorem PureTech 1,2 na 605 tis. Kč.

 
Publikováno: 23. 3. 2021 | Počet zobrazení: 537 článek mě zaujal 157
Zaujal Vás tento článek?
Ano