asseco Aimtec murr

Reinkarnace české „pragovky“

Zatímco sériová výroba „pragovek“ skončila v Česku v případě osobních vozů v roce 1948 a populárních nákladních aut před několika dekádami v roce 1992, více než 110letá historie tradiční české automobilky pokračuje.

 

V současnosti značku Praga nesou skutečně unikátní kousky, jako např. 7místný víceúčelový turbovrtulový hornoplošník Praga Alfa, motokáry, ale také unikátní závodní supersport s označením Praga R1 2021.
Projekt českého vozu určeného pro vytrvalostní závody R1, poté R1 Turbo a R1R, za nímž stojí od jeho zrodu v roce 2013 jeden ze spoluvlastníků značky Petr Ptáček, nahradila nedávno představená zcela nová verze supersportu R1 2021. Tento model disponuje kokpitem z karbonu doplněným polymerem, který zvyšuje torzní tuhost vozu pro lepší ochranu řidiče, dále vylepšeným softwarem pro správu motoru, přepracovaným zavěšením kol a také osvětlením pro závodění v noci. Díky většímu zadnímu křídlu má vůz o 15 % větší přítlak.
Pohon zajišťuje upravený dvoulitrový agregát od Renaultu – 16ventilový čtyřválec o výkonu 272 kW (365 HP) s krouticím momentem 410 Nm. Díky použití uhlíkových vláken je hmotnost vozu pouhých 643 kg.
Vůz si dokonce může pořídit kdokoliv – cena za základní specifikaci začíná částkou přes 5 mil. Kč. Pro zajímavost, loni se předchozí model úspěšně zúčastnil vytrvalostní závodní série Britcar Endurance Championschip.

 
Publikováno: 23. 3. 2021 | Počet zobrazení: 753 článek mě zaujal 187
Zaujal Vás tento článek?
Ano