Budou rakety přepravovat vzducholodě?
Po katastrofě Hindenburgu v roce 1937 byla éra vzducholodi považována za ukončenou. Francouzská firmy Flying Whales je však redesignuje a plánuje v roce 2024 spuštění svého prvního plavidla.
Zájem o investice do projektu projevily kromě Francie i Kanada a Čína. Firma také oznámila partnerství s ArianeWorks, platformou vytvořenou pro studium letecké dopravy budoucích opakovaně použitelných nosných raket, umožňující např. sbírání raket na moři.
Pokročilý pohonný systém – multipropellery a hybridní elektrický pohon – i optimalizovaný tvar by měly zajistit spolu s héliovou vznosnou náplní bezpečnost a výbornou manévrovatelnost. Firma dokonce zmiňuje i možnost výměny nákladu za letu. Hybridní pohonný systém dává výrobci možnost obrátit se v budoucnu k plnému elektrickému pohonu, což s absencí nákladné podpůrné infrastruktury pro vzlety a přistání dále snižuje uhlíkovou stopu vzducholodi.
Vzhledem k využívání helia ke vznášení má mít LCA60T ve srovnání s tradičními letadly nízkou spotřebu paliva, ale to může být také Achillovou patou ambiciózního projektu. Svět je totiž téměř bez helia, neobnovitelného zdroje a jeho generování může trvat nesmírně dlouho. Ceny helia v posledních letech prudce vzrostly, protože nabídka ubývala. Odhady naznačují, že pozemské zásoby by mohly být vyčerpány ještě v tomto století.