asseco Aimtec murr

Vlajkový model DS 7 Crossback E-Tense 4x4

Francouzské SUV DS 7 zaujímá v portfoliu značky DS Automobiles významné místo, ale pouze s plug-in hybridním systémem, nabízí pohon všech kol, který spalovací motorizace nenabízejí.

 

Specifický design ve spojení s perleťovým kabátem a nezaměnitelnou přední maskou umocňují moderní vzhled SUV DS 7. Boční linie a oblá záď s velmi pěkně provedenými zadními svítilnami ve 3D efektu tvořeného kosočtverci a dvojice funkčních výfuků zdůrazňují dynamiku a prémiový styl tohoto modelu. Nejvíce mě upoutaly přední LED svítilny, skládající se z hlavního světlometu a tří otočných modulů připomínajících krystaly, které se při nastartování protočí a vytvářejí velmi zajímavý efekt.

Uvnitř
Interiér je prostorný a pěkně zpracovaný, ať už jde o použité materiály, provedení nebo designové detaily. Nejvíce mě zaujala kůží potažená čistá palubní deska se dvěma 12palcovými displeji a designově povedenými vysouvacími analogovými hodinami. Zajímavě je řešeno startovací tlačítko, které nemá své místo na palubovce u volantu nebo na středovém sloupku, ale netradičně mezi průduchy klimatizace přímo pod hodinami.
V kůži provedená sedadla poskytují nejen velmi dobrý posed s vyšší pozicí a výtečnou viditelností na všechny strany, ale i skvělou oporu zad a stehen. Ovladače jsou v dobrém dosahu řidiče, a jediné, na co si nemůžu u DS zvyknout, je, že ovladače stahování oken jsou místo ve dveřích umístěny na středovém panelu mezi předními sedadly. Na zadních pozicích je dostatek místa pro dva dospělé cestující v oblasti loktů, kolen i nad hlavami. Zavazadelník nabízí objem solidních 555 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel vznikne prostor 1752 litrů.

Pod kapotou
Hybridní pohon je pro automobilku důležitý především z hlediska nižších emisí i spotřeby paliva. Plug-in hybridní systém testovaného vozu využíval přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru o výkonu 147 kW, spolupracující se dvěma elektromotory, každý pro jednu nápravu. Ten přední disponuje výkonem 81 kW a zadní 83 kW. Celkově využívá hybridní soustava 220 kW při krouticím momentu 520 Nm. Díky tomu může vozidlo o hmotnosti 1825 kg zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 s.  
Od spalovacího pohonu se plug-in vizuálně neodlišuje, pouze nápisem na zádi E-Tense 4x4. To samé platí i o vnitřním prostoru a zavazadelníku. Kde jsou tedy uschovány akumulátory s kapacitou 13,2 kWh? Aby nedošlo ke zmenšení vnitřních proporcí ve srovnání se spalovacím pohonem DS 7, byly umístěny do zadní části vozu na úkor objemu palivové nádrže (zmenšila se o 12 l) a prostoru pro rezervní kolo.
Po vyčerpání využitelné kapacity 10,4 kWh pro čistě elektrický pohon udávaný (dle WLTP) hodnotou 58 km, si systém s elektřinou už hospodaří sám. Nám se podařilo na plně nabitou kapacitu dojet v elektrorežimu 52 km, nicméně si systém uchovává část elektřiny např. pro rozjezdy. Přechod z elektrického pohonu na spalovací je automatický a téměř nepostřehnutelný. Na benzín jsme spotřebu v kombinovaném provozu naměřili 7,2 l/100 km. V případě, že máme doma možnost denně nabíjet akumulátory před zítřejší další jízdou, dostaneme se na celkovou spotřebu 3–3,5 l na 100 km jízdy. 

  

Závěr
Značka DS vyznává originální francouzský design, který je směřován na zákazníky s prémiovým cítěním. Velký důraz je kladen na detail a perfektní odhlučnění. Pro majitele vozů DS jsou k dispozici služby Only You, což je exkluzivní program s řadou individuálních služeb prostřednictvím aplikace MyDS, který zahrnuje např. nepřetržitou asistenční službu, osobního poradce nebo službu Pick Up a doručení vozu po např. opravě. Zároveň značka garantuje servisní smlouvu FreeDrive, která zajišťuje veškerý servis na voze po dobu 5 let nebo 100 tis. km.

Petr Kostolník
Foto: autor

 
Publikováno: 23. 7. 2021 | Počet zobrazení: 513 článek mě zaujal 119
Zaujal Vás tento článek?
Ano