asseco Aimtec murr

Nissan předvedl Quashqai třetí generace

Nejprodávanější crossover v Evropě dorazil do Česka ve své třetí generaci. Byl postaven na zcela nové podvozkové platformě a přináší nové prvky výbavy a elektrifikované pohony.

 

Poslední dobou jsme o značce Nissan slyšeli velmi málo, až před dvěma lety přišla zpráva, že izraelská firma Grand Automotive LLP převzala import značky pro trhy Česka, Slovenska a Maďarska. V době covidové vše opět utichlo a až letos začátkem června se objevil nový importérský tým Grand Auto Central Europe pod vedením Petry Růžičkové, která chce i díky novému modelu Quashqai dostat Nissan mezi preferované značky.
První generace modelu Quashqai přišla v roce 2007 a velmi přispěla k oblibě crossoveru v městských ulicích. O tři roky později nastoupil facelift a v roce 2014 druhá generace, kterou střídá nyní třetí generace s tím, že na podzim přibude ještě pohon 4x4.
Atraktivní novinka, jejíž základní atributy zůstávají stejné s předchozími generacemi, působí moderněji a svalnatěji. Je postavena na nové alianční platformě CMF-C, která umožnila zvýšení pevnosti a také snížení hmotnosti karoserie o 63 kg. V rámci úspory hmotnosti jsou dveře zavazadelníku (který se zvětšil o 30 l) z kompozitního materiálu. S novou platformou dostal podvozek také jiné nastavení vzpěr MacPherson na obou nápravách.
Quashqai disponuje prodlouženým rozvorem (o 20 mm) a vůbec poprvé je obut do 20palcových kol. Do délky narostl o 31 mm (na 4425 mm), do výšky o 35 mm (na 1625 mm). Díky zvětšené šířce o 29 mm (na 1835 mm) je jeho postoj vizuálně pevnější. Boční pohled evokuje dynamiku a sportovní styl. V čelní masce, která je nyní větší, zaujme bumerangový světelný podpis denního svícení.
Pod kapotou najdeme jen elektrifikované pohony. Základem je benzínový agregát 1,3 DIG-T o výkonu 103 kW v kombinaci s 12V mild hybridní technologií a vylepšenou 6st. manuální převodovkou. Silnější motor disponuje výkonem 116 kW se stejnou mild hybridní technologií, ale kromě manuální převodovky může mít i novou variátorovou převodovku Xtronic se systémem zdvojeného olejového čerpadla, díky čemuž by řazení mělo být svižnější, s lepší spotřebou paliva. Motor dosahuje maxima výkonu při 5500 ot./min, a točivý moment 270 Nm s Xtronic již při 1750 ot./min. Na jaře příštího roku přibude ještě pohon s technologií e-POWER.
Jde o inovativní systém pohonu, který se skládá z výkonné baterie a integrovaného hnacího ústrojí složeného ze zážehového motoru (116 kW), generátoru energie, měniče a 140kW elektromotoru. Spalovací motor zde slouží pouze ke generování elektrické energie elektromotoru, který pohání kola. Toto řešení umožňuje lineární zrychlování jako u elektromobilu, ale bez nutnosti externího nabíjení.
Nový Qushqai je plný technologií podporujících bezpečnost. Hlavním hrdinou je vylepšený systém ProPilot, který umí upravovat rychlost v zatáčce nebo v popojíždějící koloně zastavit a opět se rozjet, či upravit rychlost podle dopravního značení bez zásahu řidiče. Hlídá také mrtvé úhly, aby zásahem do řízení zabránil kolizi. K bezpečnosti přispívá také nový 10,8palcový (největší úhlopříčka v segmentu) head-up displej, promítající přímo na čelní sklo klíčové informace, nebo nový centrální airbag mezi předními sedadly, zabraňující při bočním nárazu sražení řidiče se spolujezdcem.
Nový Qashqai se u autorizovaných dealerů Nissanu objeví koncem srpna nebo začátkem září se základní cenou 539 000 Kč.

Petr Kostolník
Foto: Nissan

 

 
Publikováno: 23. 7. 2021 | Počet zobrazení: 530 článek mě zaujal 131
Zaujal Vás tento článek?
Ano