Powershift nahrazuje přehazovačku
Vyloučení přední přehazovačky na kolech zjednodušilo jízdu, ale snížilo počet převodových poměrů. Novinka Powershift nahrazuje přední přehazovačku a umožňuje více převodů.
V režimu přímého pohonu hraje stávající jeden převodník na kole roli velkého převodníku na dvouřadém hnacím ústrojí s přesmykačem. To znamená, že všechny převodové poměry jsou relativně vysoké. Zatímco většina jednostupňových hnacích ústrojí již nabízí poměrně široký rozsah převodů, koncept Powershiftu spočívá v tom, že v tomto rozsahu přidá výběr z více převodových stupňů – bez starostí s řazením řetězu tam a zpět mezi dvěma fyzickými převodníky. K posunům dochází do 150 milisekund, a navíc je lze provádět, když je hnací ústrojí plně zatíženo. Stiskem tlačítka na ovladači se bezdrátově aktivuje pevná osa, spouštěcí mechanický systém uvnitř náboje, který snižuje převodový poměr a mění stávající převodník na „virtuální malý převodník“. Výsledkem je, že všechny převodové poměry (stále využívající stejný převodník i kazetu jako dříve) jsou nyní nižší.
Foto: Classified Cycling