Solární elektrárna na kamionu
V Německu jezdí první nákladní vůz o hmotnosti 18 tun, který je vybaven integrovaným 3,5kW vysokonapěťovým fotovoltaickým systémem a napájením do trakční baterie, schválený pro silniční provoz.
Partneři projektu vyvinuli stejnosměrný napájecí regulátor, který komunikuje s řídicím systémem vozu prostřednictvím sběrnice CAN a energie generovaná na střeše je přiváděna přímo do napájení vozidla. Výsledná vysoká napětí 400 V by mohla v případě nehody představovat bezpečnostní riziko, proto bylo vyvinuto separační zařízení umožňující během milisekund odpojit napájení. V systému tak zůstane jen neškodné nízké ochranné napětí.
Provoz vozu bude testován po dobu jednoho roku, aby se ověřil energetický výnos a monitorovaly komponenty v reálných podmínkách. Součástí projektu je i systém predikce předpovídající dojezd, doby nabíjení a výrobu energie v závislosti na spotřebě vozidla a slunečním svitu.