asseco Aimtec murr

Kompaktní Peugeot 308 mezi finalisty

Třetí generace francouzského modelu 308, která byla nedávno uvedena na český trh, má „našlápnuto“ velmi dobře. Atraktivní design, nové technologie a plejáda pohonů jej vynesly mezi finalisty Evropského auta roku. Nyní bude bojovat i o umístění v českém Autu roku.

 

Hatchback segmentu C je dle mě velmi povedený a navozuje posun do luxusnější kategorie. Jeho nepřehlédnutelný design je umocněn novým výrazným logem na masce chladiče a také na bocích předních blatníků. Velký otvor přední masky v podobě „úsměvu“ je vyveden v 3D efektu. Vrchní část je protažena úzkými světlomety (dle výbavy i v technologii Matrix) a celek zvýrazňují svislá šavlovitá LED světla denního svícení. Široce rozkročené zadní části dominují do stran vypouklá úzká koncová světla s trojrozměrnou optikou a tradičním světelným podpisem „tří drápů“.
Třistaosmička ukazuje při bočním pohledu nový protažený sportovní vzhled, na kterém má svůj podíl také sklon a posun čelního skla o 10 cm dozadu. Je postavena na inovativní platformě EMP2, díky čemuž ve srovnání s předchozí generací narostla o 11 cm na délku (celkem má 4,36 m), na šířku má shodnou hodnotu 1,85 m a snížila se o 1,6 cm na 1,44 m. Zvětšil se také rozvor o 5,5 cm na celkových 2,67 m. Designéři automobilky si dali záležet na aerodynamice karoserie a všech viditelných částí, jako jsou nárazníky, konstrukce kol apod., aby snížili aerodynamický odpor, čímž bylo dosaženo velmi skvělé úrovně Cx 0,28.

Interiér
Pro značku specifický interiér i-Cockpit je mnohem modernější, byla vylepšena jeho ergonomie, design i technologie a nabízí zcela nový systém infotainmentu s rychlou odezvou a propracovanou grafikou. Díky jednotce BSFR podporuje vzdálené aktualizace. Palubní deska je vhodně orientována na řidiče a celý interiér je příjemně útulný. Nejmodernějším prvkem je digitální 10palcový trojrozměrný (dle výbavy) panel, který lze plně nakonfigurovat. Od výbavy Allure jsou k dispozici pod hlavním displejem virtuální ovladače i-Toggies, pomocí kterých lze navolit vlastní nastavení pro klimatizaci, rádio, telefon nebo spuštění nadefinované aplikace.
Přední sedadla jsou nově s certifikací AGR, zadní nabízejí díky většímu rozvoru dostatek místa pro dospělé ve všech směrech. Nový multifunkční volant (s vyhříváním) disponuje všemi ovládacími prvky a také čidly rozpoznávájícími úchop volantu. V interiéru mají cestující úložné přihrádky a prostory s objemem celkem až 34 litrů. Novinkou je nejen indukční dobíjení telefonu, ale i bezdrátové párování infotainmentu s telefonem a připojení Bluetooth pro dvě zařízení zároveň. U spalovacích modelů nabídne zavazadelník velmi slušný objem 412 litrů, u hybridních variant 361 litrů.  

  

Nabídka pohonů
Díky modulární multienergetické platformě EMP2 může Peugeot nabízet kompletní řadu pohonů, od spalovacích jednotek po elektrifikované modely. Z benzínových jednotek jde o přeplňované tříválce 1,2 PureTech s výkony 81 a 96 kW, naftu zastupuje jediný čtyřválcový turbodiesel 1,5 BlueHDi o výkonu 96 kW. V závislosti na motorizaci je možno zvolit buď manuální 6st. převodovku, nebo 8st. automat EAT8. Elektrifikované modely jsou zatím zastoupeny dvěma plug-in hybridními vozy pohánějícími přední kola, čistý elektromobil bude představen až příští rok.
Silnější Hybrid 225 e-EAT8 se zážehovým čtyřválcem 1,6 PureTech 132 kW a elektromotorem 81 kW nabízí celkový výkon 165 kW (dojezd v elektrickém režimu 59 km). Slabší Hybrid 180 e-EAT8 má stejný zážehový motor, ale o výkonu 110 kW, který spojen s elektromotorem 81 kW nabídne celkový výkon 133 kW (dojezd v elektrickém režimu 60 km).

Cena nového hatchbacku 308 (1,2 PureTech, 81 kW) dle akčního ceníku začíná od 490 tis. Kč.

Petr Kostolník
Foto: Peugeot

 
Publikováno: 3. 3. 2022 | Počet zobrazení: 363 článek mě zaujal 85
Zaujal Vás tento článek?
Ano