asseco Aimtec murr

Nové plasty pro „radarové oči“ vozidel

Plastikářská firma Lanxess vyvíjí koncept pro automobilové radarové senzory s integrovaným řízením teploty využívajícím kombinace tepelně vodivých plastů s kovovými chladicími prvky.

 

Sledování okolí, klíčové pro autonomní vozidla i asistenční systémy řidiče, je umožněno mj. radarovými vlnami. Radarové senzory jsou nezbytnou součástí řízení vzdálenosti, sledování změny jízdního pruhu, vyhýbání se kolizím a systémů sledování mrtvého úhlu. Výrobce vysoce výkonných termoplastických polymerů Lanxess vyvinul nový koncept radarových senzorů s integrovaným řízením teploty.

Méně součástí, lepší vlastnosti
Nový koncept zahrnuje přední kryt (radom), radarový absorbér, desku s plošnými spoji (PCB), včetně antén, a zadní kryt s integrovaným chladicím prvkem. Radom je směrován od vozidla a musí být vyroben z plastu, který nabízí vysoký stupeň přenosu pro radarové vlny. Polybutylen tereftalát (PBT) je pro tuto aplikaci vhodný, protože má nízkou dielektrickou konstantu (Dk) a ztrátový faktor (Df).
Zadní kryt je nejsložitější částí sestavy. Vyrábí se technikou hybridní směsi plast-kov s polyamidem PA 6 spojeným s kovovým chladicím prvkem. To nabízí inženýrům využít volnost návrhu procesu vstřikování, což jim umožňuje integrovat funkce, jako jsou výztužná a chladicí žebra, štěrbiny pro konektory a připojení kabelů odlehčené tahem. Nejdůležitější však je, že povrch kovového chladicího prvku může být přetvarován tenkými částmi plastu.
Materiál PA 6 je také extrémně houževnatý a tvárný. Další výhodou hybridní konstrukce je, že kovový chladicí prvek chrání elektroniku uvnitř radarového snímače před elektromagnetickým zářením, což znamená, že jeho funkce není narušena vnějším zářením. Sestavu lze utěsnit O-kroužky nebo těsnicími břity vytvořenými v procesu dvousložkového vstřikování.

Mix materiálů na míru
U většiny konceptů plastových radarových senzorů byl radom a zadní kryt vždy tradičně vyroben z termoplastů, které lze navzájem svařovat a vytvořit tak plně uzavřenou sestavu. To znamenalo, že ke spojení obou komponent musel být použit stejný plast. Nový přístup klade menší omezení na výběr materiálů a usnadňuje používání směsí šitých na míru.

Foto: Lanxess

 
Publikováno: 3. 3. 2022 | Počet zobrazení: 370 článek mě zaujal 92
Zaujal Vás tento článek?
Ano