asseco Aimtec murr

Opel vyslal svou novou hvězdu

Z výrobních pásů mateřského závodu automobilky v německém Rüsselsheimu začaly v únoru sjíždět první vozy Astra nové generace, které automobilka označuje jako významný milník své elektrifikační strategie.

 

V historii automobilky je Astra s 15 miliony prodanými vozy tohoto typu od jeho uvedení na trh doslova legendou. Značka doufá, že i letošní šestá generace bude jejím úspěšným pokračovatelem.
Nastupující kompaktní Astra nové generace je nejdůležitější model značky. Její působivý a přísně funkční design zvýrazňuje sportovní charakter v duchu nového stylu Opel Vizor, který budou přebírat všechny další nové modely automobilky.
Délka vozu 4374 mm se zvětšila o 4 mm oproti předchozímu modelu a rozvor 2675 mm narostl o 13 mm. Astra nabízí nejen dostatek místa pro všechny cestující, ale i velký zavazadelník o objemu 422 litrů. Po sklopení opěradel druhé řady vznikne až 1339litrový objem, přitom ložná šířka 102 cm zůstává stejná.
Novinka, která je postavena na třetí verzi flexibilní platformy skupiny Stelantis EMP2, se od svých sesterských modelů ve skupině značně odlišuje nastavením tlumičů a pružin se změněnými dorazy, které omezují naklánění v podélném i příčném směru. Má také jinou kalibrací řízení a přepracované brzdy. K dispozici je ve čtyřech výbavových stupních, jako Edition, Elegance, GS Line a Ultimate.

Technologie
Nepřehlédnutelnými prvky v novém interiéru jsou dva plně digitální 10palcové displeje Pure Panel. Ve vyšší verzi nazvané Pure Panel Pro je přístrojový štít prosklený, umožňující ovládat vůz intuitivně stejně jako chytrý telefon prostřednictvím širokých dotykových obrazovek se zcela novým HMI rozhraním. Jsou k dispozici také haptická tlačítka pro úkony hlavní nabídky, jako je např. ovládání klimatizace. Řidič tak nemusí bloudit v menu hledáním správného ovladače.
Chlouba značky jsou přední sedadla s ergonomickým certifikátem AGR (Aktion Gesunder Rücken čili akce zdravá záda), která dokonale podpírají tělo, takže se řidič neunaví ani po delších jízdách.
Astra nabízí nejmodernější asistenční systémy počínaje head-up displejem přes Intelli-Drive 1.0 s varováním před kolizí vepředu, rozpoznáváním dopravních značek a automatickým asistentem rychlosti, detekce chodců, aktivním asistentem pro jízdu v pruzích, detekce ospalosti až po špičkovou kameru Intelli-Vision s úhlem záběru 360 stupňů.
Kromě Full LED světlometů ve standardní výbavě, které mimochodem vypadají velmi pěkně, je k dispozici také nejnovější verze adaptivního systému osvětlení IntelliLux LED, která díky 168 segmentům neoslňuje protijedoucí vozy ani při stále zapnutých dálkových světlech a zajišťuje v noci perfektní vidění v každé situaci. Tento systém představuje špičku v kompaktní i střední třídě.

Pohony
Ze zážehových motorů je k dispozici turbodmychadlem přeplňovaný tříválec 1,2 l ve výkonových variantách 81 a 96 kW, ze vznětových pouze jeden turbodiesel 1,5 l o výkonu 96 kW. Poprvé je Astra k dispozici i jako plug-in hybrid s největším výkonem 133 kW, který by měl ujet na čistou elektřinu ve městě až 74 km a 60 km mimo město. Ještě letos nastoupí silnější plug-in hybrid o výkonu 165 kW a příští rok také čistě elektrický model Astra-e.
Specifické nastavení podvozku má přinést lepší jízdní vlastnosti, ovládání, stabilitu i bezpečnost při vysokých rychlostech.

Petr Kostolník
Foto: Opel

 
Publikováno: 11. 4. 2022 | Počet zobrazení: 329 článek mě zaujal 87
Zaujal Vás tento článek?
Ano