rossleor asseco murr

V Amsterdamu nastoupí elektrické lodě

Městský dopravní podnik Gemeentelijk vervoerbedrijf v nizozemském Amsterdamu nasadí na třech frekventovaných trasách kanálu, na nichž se ročně přepraví více než 350 000 lidí, nové elektrické trajekty.

 
GVB tak chce postupně nahradit celou stávající flotilu lodí s naftovými motory z 30. let 20. století. Poté, co budou staré dieselové lodě vyřazeny, ušetří dopravce 800 000 litrů nafty ročně, což eliminuje přes 2400 tun emisí uhlíku. Pro trajekty, které budou obsluhovat linky s nepřetržitou dopravou přes holandský lodní kanál North Sea Canal, je využit design typu „plug-in hybrid", nicméně v běžném provozu budou využívat ze 100 % elektrickou energii z baterií o kapacitě 680 kWh. Generátor bude zapnut, jen pokud vítr přesáhne sílu 8 stupňů Beaufourtovy stupnice.
Nové trajekty mohou přepravovat až 400 cestujících, 20 osobních vozů nebo čtyři nákladní automobily. Plavidla budou v provozu nepřetržitě, přičemž po každé 20minutové okružní jízdě budou mít pouze tři minuty na dobití baterií. Pro spolehlivý provoz je proto rozhodujícím faktorem rychlé, bezpečné a efektivní nabíjení a optimalizace životnosti baterií. Stejnosměrný proud o napětí 750 V, který nabíjecí stanice dodávají, nesmí být ovlivňován výkyvy v elektrické síti.
 
Publikováno: 12. 4. 2022 | Počet zobrazení: 535 článek mě zaujal 133
Zaujal Vás tento článek?
Ano