asseco Aimtec murr

Peugeot 308 SW – nejnovější model automobilky

Jde nesporně o originální automobil s výrazným designem, elegantním profilem a propracovanou zádí. Je úsporný, moderní a naplňuje očekávání zákazníků v segmentu kompaktních kombi.

 

Svým vzhledem je Peugeot 308 SW nepřehlédnutelný. Nové logo zcela dominuje na masce chladiče, zvýrazňuje ho i mřížka, která se k němu postupně sbíhá. Za logem se ukrývá radar sloužící asistenčním systémům. Široký rozvor zeštíhluje siluetu a zvětšuje prostor v zadní části. Zadní světlomety využívají technologii Full LED, mají podobu tří lvích drápů, vytvářejí tak pro značku typický světelný podpis.



Jsme uvnitř
I 308 SW se pyšní originálním i-Cockpitem, který je nedílnou součástí značky. Byla vylepšena jeho ergonomie, kvalita, design i technologie a nabízí zcela nový systém infotainmentu i-Connect. Zachovává princip středového displeje orientovaného na řidiče, což optimalizuje ergonomii řízení, přitom neopomíjí spolujezdce. Totéž platí pro středovou konzolu, která je nakloněna směrem ke spolucestujícímu. Jedním z cílů při vytváření stylu interiéru bylo vyvážit prostor mezi oběma pasažéry na předních sedadlech.
Digitální přístrojový panel umístěný na úrovni očí je vybaven 10" displejem, u GT je trojrozměrný. Nový volant má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop věnce při používání nových asistenčních systémů. Jsou na něm seskupeny všechny ovládací prvky – rádio, média, telefon, systémy řízení.
i-Cockpit má své obdivovatele i méně nadšené uživatele. Naprosto oceňuji funkčnost, snadné ovládání apod. Jen si stále při své vyšší postavě nemohu plně zvyknout na displej umístěný nad malým volantem, který mám nevysoko nad stehny.  Připadám si, nadneseně řečeno, trochu jako v motokáře.



Hybridní pohon
K testu jsme měli auto v nejvyšším provedení, označené jako Peugeot 308 SW e-GT PACK HYBRID 225 e-EAT8. Jde o vůz osazený plug-in hybridní pohonnou jednotkou vytvořenou spojením benzínového motoru PureTech o objemu 1598 cm3 a výkonu 132 kW a elektromotoru 81 kW s automatickou 8stupňovou převodovkou. Podle údajů výrobce má být dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km. Z toho vyplývá maximální kumulovaný výkon 165 kW (225 k), nejvyšší rychlost 235 km/h.
Volit se dá ze tří režimů jízdy. Čistě elektrický při rychlosti do 135 km/h, hybridní pro optimalizaci spotřeby kombinací obou motorů a Sport pro maximální dynamiku zase s podílem obou jednotek. Pro lithium-iontovou baterii jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově a za příplatek pro nabíjení třífázově. Energii obnovuje také systém rekuperace při zpomalování a brzdění. Ten jsem při testu využíval výhradně, nechtěl jsem ztrácet čas při čekání u nabíjecích stojanů.
Testovací 308 SW jsme převzali s plnou nádrží (objem 40 l), dojezd na elektřinu ukazoval údaj 44 km. V různorodém provozu jsem najel 432 km, s uváděným dojezdem ještě 80 km.
Průměrná spotřeba benzínu dosáhla 5,8 l/100 km. Když vezmu všechny tyto údaje dohromady, tak celkový možný dojezd na plnou nádrž a plně nabitou baterii nijak neoslní. Oceňuji rekuperaci, při ní se dá popojíždět po městě s více než 50 % nulových emisí.



Závěr
Nejvyšší vybavení GT Pack pochopitelně zahrnuje všechny možné asistenční systémy na podporu řízení, bezpečnosti i komfortu. Chválím i-Connect Advanced s vysoce výkonnou a efektivní on-line navigací TomTom. Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celé 10" obrazovce a aktualizuje se „over the air“. Neodpustím si i méně pochvalné poznámky. Větší postavy na zadních sedadlech by uvítali více místa, a standardní nabíjecí kabel by si zasloužil lepší umístění než v tašce v nákladním prostoru.
Základní cena Peugeotu 308 SW e-GT PACK HYBRID 225 e-EAT8 je 1 200 000 Kč.

Oldřich Šesták
Foto: Autor

 
Publikováno: 20. 12. 2022 | Počet zobrazení: 159 článek mě zaujal 42
Zaujal Vás tento článek?
Ano