asseco Aimtec murr

Caddy Cargo Maxi – praktický pick-up v úpravě

Nejnovější 5. generace Volkswagenu Caddy přišla na trh loni v několika variantách včetně Cargo verze pro rozvážkové služby a řemeslníky. Jde o univerzálního pracanta postaveného na nové podvozkové platformě MQB.

 

Oproti 4. generaci působí nový Caddy svalnatějším dojmem s nezaměnitelnou siluetou. Přechod na platformu MQB je patrný dynamičtějšími proporcemi a prodlouženým rozvorem o 73 mm na 2755 mm. Všechny verze lze pořídit i s dlouhým rozvorem 2970 mm a příponou Maxi, která disponuje širšími zasouvacími dveřmi na pravé straně.
Na týdenní test jsme si vybrali jednoduchou užitkovou verzi Caddy Cargo v prodloužené variantě Maxi, navíc v dílenské úpravě a s nejvýkonnějším dvoulitrovým motorem o výkonu 90 kW.
Caddy Cargo disponuje nákladovým prostorem o objemu 3,1 m3 a šířkou mezi podběhy 1230 mm, Cargo Maxi má objem až 3,7 m3. Díky nově zkonstruované zadní nápravě lze do Carga zadními dveřmi naložit dvě europalety napříč, a do Carga Maxi i bočními dveřmi, jejichž šířka byla rozšířena o 145 mm na celkových 836 mm, což je nejvíce v segmentu. Poprvé jsou zadní křídlové dveře u modelu Cargo a Cargo Maxi plechové i v oblasti oken, čímž je nákladový prostor chráněn před zvědavými pohledy „lapků“.  

Kreativita vestavby
Je neobyčejně působivé, když „nahý“ nákladový prostor automobilu dostanou do parády specializované firmy na přestavby, např. na úpravu pro kempování nebo jako v našem případě na přizpůsobení servisním specialistům.
Pro dílenskou vestavbu byl použit set firmy Würth s podpodlažním řešením. Na základní podlahu nákladového prostoru byla umístěna kovová konstrukce se šesti zásuvkami a teprve na ni přišla hlavní podlaha se zapuštěnými oky pro fixaci nákladu. Toto řešení umožnilo vytvořit čtyři velké zásuvky v zadní části vozu a dvě s výsuvem do bočních dveří. Každá zásuvka dlouhá až 120 cm je uložena v kolejnicích s aretací. Jde opravdu o plnohodnotný úložný prostor rozdělený přepážkou a vystlaný tenkým molitanem, který brzdí uložené věci za jízdy.     
V levé části nákladového prostoru je uchycen robustní úložný regál dlouhý 139 cm s hloubkou 45 a výškou 71 cm. Regál je přizpůsoben tvaru karoserie a obsahuje aretovací zásuvku s plastovým kufrem pro okamžitou potřebu technika a také skladový regál s výklopkou. Ve vrchní části má rámový nástavec pro dlouhé předměty nebo krabice s díly.
Líbilo se mi důmyslné uchycení držáku papírových utěrek přesně tam, kde jsou nejvíce potřeba, tj. hned na konci regálu u zadních dveří, a také protiskluzová gumová rohož na podlaze. Musím říct, že opravdu velmi dobře brzdí volně položený materiál za jízdy. Stěny nákladového prostoru byly pečlivě obloženy šedým, tzv. komůrkovým plastem o tloušťce necelých 5 mm, čímž vznikl útulný prostor. Celý  komplet vestavby vyšel na 109 856 Kč bez DPH.

Kabina a pohon
Interiér modelu Caddy patří mezi největší v segmentu a ve srovnání s předchůdcem je komfortnější a útulnější. Palubní deska je vhodně natočena na řidiče, který tak má všechno ve velmi dobrém dosahu. Středový dotykový displej má pěkné rozlišení a díky velkým ikonám je srozumitelný s dobrou odezvou. Mrzí mě jen digitální ovládání klimatizace, která „nutí“ řidiče odvrátit zrak od řízení. Jsem za bezpečné manuální ovládání.
Bezpečnost a komfort posádky zabezpečuje až 19 asistenčních systémů, z nichž je pět zcela nových, ostatní byly modernizovány a doplněny o nové funkce.
Pohon užitkového Caddy Cargo Maxi zabezpečoval 2.0 agregát TDI o výkonu 90 kW, což je nejvyšší v nabídce. Řidič se na něj může plně spolehnout co do dynamiky i pružnosti. Čtyřválcový motor je přitom velmi úsporný, po najetí zhruba 300 km se spotřeba v kombinovaném provozu ustálila na 6,3 l na 100 km.  

Petr Kostolník
Foto: Autor

 
Publikováno: 20. 12. 2022 | Počet zobrazení: 186 článek mě zaujal 51
Zaujal Vás tento článek?
Ano