asseco Aimtec murr

Li-Ion baterie přinesly zefektivnění pracovních procesů

Ve společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko proběhl v loňském roce tendr na obměnu většiny flotily manipulační techniky. Volba nakonec padla na značku Jungheinrich a jejich žlutou flotilu vozíků.

 

Společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko je výrobce, prodejce a distributor značkových nealkoholických nápojů společnosti The Coca-Cola Company a od roku 2018 také distributor alkoholických nápojů skupiny Edrington. Během sezóny je potřeba ve výrobním závodu v pražských Kyjích naložit až 220 nákladních automobilů denně, které následně rozváží produkty až do 29 zemí. Pro český trh se zde vyrobí zhruba 300 druhů produktů. To vše klade velké nároky na výběr a efektivní využití manipulační techniky.

Li-ion zefektivnil práci
Při výběru vozíků nešlo pouze o to nahradit stávající stroje novými, ale také zefektivnit procesy ve skladu i ve výrobě. Až do loňského roku zde manipulaci zajišťovaly pouze vozíky s olověnou baterií.
Po obhlídce provozu, oboustranné diskuzi nad požadavky provozu a zejména po úspěšném testování nakonec padlo rozhodnutí, že více než polovina vozíků bude s lithium-iontovou baterií. Kromě již notoricky známých výhod, jako je dlouhá životnost, rychlé dobíjení, možnost mezidobíjení a bezúdržbový provoz, byla také klíčová ekologická stránka provozu, a to že nebylo nutné budovat žádné další nabíjárny. Po přechodu na li-ion baterie došlo k ušetření 14 % emisí CO2 oproti předchozímu provozu.
„Ve skladu i ve výrobě má každý vozík své parkovací místo a jsou zde časové prodlevy, které je možné využít na mezidobíjení li-ion baterií. Řidič vozík odstaví, napojí na nabíječku a má ho tak vždy plně k dispozici,“ uvedl Štěpán Dlouhý, Warehouse Manager ve společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Třísměnný provoz s olověnými bateriemi
Sklad ve společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko jede na 3směnný provoz a obzvlášť během sezóny je důležité, aby zde nebyly žádné prostoje. Proto je zde vybudována nabíjárna, takže manipulaci zde zajišťují i nadále vozíky s olověnou baterií.
„V určitých provozech skladu není čas na mezidobíjení. Proto jsme využili dříve vybudované infrastruktury a v nejnáročnějších aplikacích stále používáme vozíky s olověnými bateriemi, které se během nepřetržitého provozu ve strojích mění,“ uvedl Michal Janča, Key Account Manager ve společnosti Jungheinrich (ČR). A aby byla flotila efektivně využita, je přes období sezóny také využíván pronájem Jungheinrich, díky kterému jsou vozíky k dispozici přesně ve chvíli, kdy jsou potřeba.

Call4Service
Při tak velkém množství vozíků a obzvlášť v období sezóny je třeba se na techniku spolehnout. Ale na každém stroji se občas něco rozbije a v těchto chvílích je důležité, aby se vozík co nejdříve vrátil v plné síle do provozu a nenarušil tok zboží. Pro společnost Coca-Cola HBC byla novinkou aplikace Call4Service, která veškeré servisní procesy zjednodušuje a urychluje. Každý vedoucí jednotlivých týmů má k dispozici přístup do aplikace, ve které najde kompletní flotilu vozíků a vidí, na kterém provozu vozíky jezdí. Servisní úkon pak lze jednoduše objednat prostřednictvím pár kliknutí. Stačí jen naskenovat mobilním telefonem unikátní QR kód daného vozíku, popsat problém a vybrat termín, kdy by bylo opravu nejlepší provést. Dispečer společnosti Jungheinrich pak zavolá konkrétní termín.
„Díky aplikaci Call4Service nám odpadlo spoustu administrativy a zdlouhavé komunikace mezi lidmi,“ oceňuje přínos aplikace Štěpán Dlouhý.

Petr Sedlický
Foto: Jungheinrich

 
Publikováno: 11. 1. 2023 | Počet zobrazení: 171 článek mě zaujal 43
Zaujal Vás tento článek?
Ano