asseco murr

Mazda 2 Skyactiv-G

Nenápadná a vyzývavá, tak by se dala charakterizovat malá Mazda 2, která prošla modernizací a loni inovací. Její jednoduchá elegance dokáže zaujmout, nyní navíc s atmosférickým motorem a mild-hybridní technologií.

 

Design kompaktní karoserie o délce 4065 mm je příjemně střízlivý. Ve spojení s příplatkovým světle hnědým lakem (Platinum Quartz M), který se nanáší speciální technologií, aby bylo docíleno hloubky barvy, vypadá skvěle.
Tvar velkých světlometů, které zasahují téměř do poloviny předních blatníků, jsou k tělu vozu dominantní a využívají výhradně LED techniku. Jsou podpírány chromovou lištou, která je propojuje, a přitom lemuje zespodu obří přední masku. Pod ní najdeme místo mlhovek tenké chromové lišty. Právě tímto vzezřením je mohutná příď emocionálně vyzývavá.
Navazující boční linie jsou hladké s jemnými prolisy s dominancí 16palcových hliníkových designů kol. Na elegantní zádi stojí za povšimnutí malý spojler nad zadním sklem, inovované zadní svítilny a nárazník s ozdobnými chromovými lištami jako na přídi.

Interiér
V provedení Revolution je malá mazda nabita technologiemi včetně systému pro prevenci čelního nárazu a automatickým ztmavováním zpětného zrcátka. Po usednutí za tříramenný volant mě nadchl jeho silný věnec potažený kůží, který velmi dobře padne do rukou, navíc je vyhřívaný, což jsem ocenil v chladném počasí. Přední sedadla byla komfortní s dostatečným bočním úponem stehen i boční oporou. Posez je příjemný a dá se dobře přizpůsobit velikosti řidiče. Hladká palubní deska disponuje kulatými sportovními průduchy klimatizace, tabletem a hezky řešenou kapličkou přístrojů před řidičem, jejíž uspořádání je skvěle praktické. Všechny tyto atributy tvoří společně příjemné prostředí interiéru.
Oceňuji, že mazda zcela nepodléhá dotykovému trendu a nechává klasické manuální ovládání klimatizace otočnými voliči, což je z pohledu řidiče bezpečnější. Velmi dobře funguje také 7“ tablet s infotainmentem. Pokud vozidlo stojí, dá se ovládat dotykově, za jízdy pouze otočným joystickem na středové konzole vedle ruční brzdy. Skvělé řešení. Infotainment komunikuje bezdrátově s AndroidAuto i Apple CarPlay.
Rozvor 2570 mm umožnil pohodlný prostor na předních sedadlech, ale o zadní lavici se to říci nedá. Sice jsem se posadil za sebe, na delší cestu to ale není. Zavazadelník je prostorný do šířky, má vysokou nakládací hranu a objem 280 litrů, což je na městské vozidlo dostačující.

Agregát
Jediná motorizace v nabídce je atmosférický 1,5 litrový čtyřválec ve třech výkonových variantách. Testovaný model nabízel maximum výkonu 66 kW při 6000 ot./min a točivý moment 151 Nm při 3500 ot./min. Agregát byl propojen s 6st. manuální převodovkou a doplněn o mild-hybridní systém pro snížení emisí.
Jízda s mazdou je skvělá i díky dobře naladěnému podvozku, který je tužší. Pro větší dynamiku je potřeba vyšší otáčky a ve spolupráci s manuální převodovkou jsem si jízdu užíval. Auto je živé, pěkně reaguje na povely volantu, řazení je přesné s kratšími dráhami. Elektromotor mild-hybridního systému pomáhá plynulému startování motoru v režimu start-stop a dočasně zvyšuje točivý moment v případě potřeby dynamiky.
Kabina je dobře odhlučněna, podvozek pěkně pohlcuje nerovnosti. Na silnici sedí skvěle, zatáčky zvládá i díky nízké výšce velmi dobře bez zásadních náklonů.
V době zápůjčky bylo zimní počasí a teploměr ukazoval mínusové hodnoty, přesto jsem v kombinovaném režimu naměřil 6,1 l na 100 km. A i když výrobce udává hodnotu podle WLTP 4,7 l/100 km, myslím, že vzhledem k povaze akceleračních jízd a počasí, je výsledná hodnota velmi slušná.  
Jediné, co by mohlo zájemce odradit, je vyšší cena. Testovaný model ve výbavě Revolution G90 s mild-hybridním systémem vyjde na 499 400 Kč vč. DPH.

Petr Kostolník
Foto: Autor

 
Publikováno: 3. 3. 2023 | Počet zobrazení: 139 článek mě zaujal 34
Zaujal Vás tento článek?
Ano