asseco Aimtec murr

Není Mustang jako Mustang

Když Ford přišel před čtyřmi lety s elektrickým modelem Mustang Mach-E, mnozí příznivci legendárního 8válce kroutili hlavami. Nejde o náhradu ikonického vozu, sdělil výrobce, ale o jeho doplnění pro běžné ježdění.

 

Na týdenní test se nám do redakce dostala vrcholná verze Mustang Mach-E AWD GT. Jde o čistě elektrický model s karoserií crossoveru, do kterého Ford investoval nemalé prostředky na silný pohon a velké baterie, což se odrazilo na prodejní ceně přes 2 mil. Kč.
Elektrický model se inspiroval ve svém jmenovci zejména svalnatými blatníky a výraznými prolisy. V oranžovém odstínu s černou střechou a v dynamické siluetě se světlou výškou 130 mm vypadá skvěle.
Dravou přední část zvýrazňují mohutné blatníky a kapota s úzkými světlomety. Mezi nimi je výrazná maska s cválajícím koněm a níže pak sportovně tvarovaný přední nárazník. K oranžovému kabátku pěkně ladí černé spodní části dveří, nárazníky a prahy včetně červeně lakovaných brzdových třmenů. Pro čistý design byly odstraněny kliky, které nahradila kulatá tlačítka a malá madla u předních dveří. Zvláštností je i otevření vozu pomocí číselného kódu bez použití klíče. Kód se zadává na B-sloupcích pomocí číselnice. Záď je rozpoznatelná charakteristickými světly a 402litrový zavazadelník lze zvětšit až na 1420 litrů.

Pohodlný interiér
Při rozměrech 4743/1881/1613 (d/š/v) mm a rozvorem náprav 2984 mm nabízí Mustang prostorný interiér s výtečným zpracováním detailů. I když je pojatý velmi minimalisticky, vypadá skvěle a nabízí dost přihrádek na drobnosti.
Přední elektricky stavitelná sedadla mají dobré boční vedení k opoře těla a posez je příjemně vysoko. To umožňuje dobrý výhled dopředu a do stran. Na zadní lavici jsem se s přehledem vešel za sebe. Dva „dospěláci“ zde budou mít dost místa v oblasti ramen i nad hlavou.
Dominantou palubní desky je obrovský na výšku postavený středový dotykový displej o úhlopříčce 15,5“, který umožňuje ovládat většinu funkcí včetně spotřeby. Bohužel jsem si na něj za celý týden nezvykl, u složitého vyhledávání chybí intuitivní navádění. Když jsem si chtěl např. nastavit klimatizaci, musel jsem zastavit, z bezpečnostního hlediska by se zde hodily manuální ovladače. Na druhou stranu je infotainment přehledný, s pěknými velkými ikonami a rychlou odezvou na dotyk prstu.
Řidič má před sebou přístrojový panel s graficky čistým zobrazením nejdůležitějších jízdních dat. Docela mi v takto pojatém vozidle chyběl head-up displej s promítáním na čelní sklo.

Výtečný pohon ale…
Testovanou verzi AWD GT pohání dva synchronní elektromotory, každý na jedné nápravě. Poskytují nejvyšší točivý moment 860 Nm a max. systémový výkon 358 kW, díky tomu dokáže Mustang vystřelit z 0 na 100 km za 4,4 s. Jeho mohutný zátah jsem zkoušel při předjíždění na dálnici, je to zcela osvobozující.
Energii čerpají elektromotory z akumulátoru o kapacitě 98,7 kWh, jehož využitelná kapacita je 91 kWh. Dojezd udává výrobce 490 km a vůz lze nabíjet i vysokorychlostní nabíječkou 150 kW. Dle údajů činí spotřeba 21,2 kWh na 100 km, ale záleží na ročním období a s tím spojenou klimatizací a také na akcelerování.
Nabíjel jsem u 50kWh nabíječky a při 100 % ukazoval dojezd 352 km. Vydal jsem se v druhém únorovém týdnu za relativně chladného počasí s klimatizací nastavenou na 24 °C na cestu do Brna. Při ustálené dálniční rychlosti mě překvapila u Humpolce (v polovině cesty) hláška s upozorněním na snížení klimatizace, aby byl dostatečný dojezd. Zvolnil jsem rychlost na 90 km/h a do Brna dojel se zbytkovým dojezdem 49 km.
Jinak mě ale elektrický Mustang velmi bavil hlavně skvěle naladěným podvozkem. Drobné nerovnosti žehlí s grácií, jízda je komfortní a odhlučnění je ukázkové i díky speciálním fóliím na bočních sklech. Dokáže nadchnout svižnou jízdou a obratností (poloměr otáčení 11,6 m). Sportovní režim s upřednostňovanou zadní nápravou je skvěle hravý a komu by chyběl výše zmíněný 8válec, tady se lze realizovat.  

Petr Kostolník
Foto: Autor

 
Publikováno: 17. 3. 2023 | Počet zobrazení: 167 článek mě zaujal 41
Zaujal Vás tento článek?
Ano