asseco Aimtec murr

Orient Express Silenseas: Největší plachetnice světa

Více než 140 let poté, co v roce 1883 na koleje vyjela první luxusní vlaková souprava Orient Express, se slavná značka chystá opět vyrazit do další etapy své historie. Ta se však bude pro změnu psát na moři.

 

Pod názvem Orient Express Silenseas představila společnost, provozující tento dopravní luxus, ambiciózní projekt, pod nímž se neskrývá nic menšího než největší moderní plachetnice světa. Se skromností sobě vlastní ji charakterizuje jako „revoluci v námořní historii posouvající hranice toho, co je možné“.
Unikátní plachetní jachta budoucnosti s velkolepými interiéry má vzniknout ve spojenectví hotelového řetězce Accor a francouzského loďařství Chantiers de l’Atlantique, v jehož projekčních kancelářích se koncept zrodil.
Přísně technicky vzato ovšem úplně přesně o plachetnici ve stylu elegantních kliprů či jiných větrem poháněných plavidel, které brázdily oceány do příchodu páry, nejde. Loď bude sice vybavena trojicí nainstalovaných plošin SolidSail (pro tento systém už firma vyvinula a otestovala první prototyp), ale pohon s využitím větru je spíše podpůrnou možností doplňující motorovou jednotku na zkapalněný zemní plyn (LNG). Ta by měla výhledově používat i zelený vodík, jakmile bude technologie schválena pro námořní osobní lodě. Ponechat takové plavidlo výhradně rozmarům větru se jeho konstruktéři přece jen neodvážili.
Svým způsobem jde o přelomové řešení, které v kombinaci s hybridním pohonným systémem na LNG se stane referenční lodí z hlediska ekologického provozu a designu.
S Orient Express Silenseas firma začíná novou kapitolu historie, přebírá zkušenosti a dokonalost luxusního cestování a přenáší je do nejkrásnějších moří světa. Tato výjimečná plachetnice s kořeny v historii Orient Expressu nabídne vytříbené designové prostory připomínající zlatý věk mytických plaveb. Inovace je srdcem této ultramoderní lodi, která změní námořní svět pomocí nových technologií, aby čelila dnešním výzvám udržitelnosti.
Jen pro představu: 220 m dlouhé plavidlo s tonáží 22 300 UMS, bude obsahovat 54 apartmánů o průměrné ploše 70 m2 (včetně monumentálního prezidentského apartmánu o rozloze 1415 m2 a soukromého o rozloze 530 m2), 120 (movitých) pasažérů si bude moci užívat terasu, dva bazény, dvě restaurace, bar, kabaretní amfiteátr I soukromé nahrávací studio. Cestování bude zahrnovat i lázeňské procedury nebo meditační sezení.
A protože opulence není nikdy dost, objednala společnost hned dvě tyto superlodě. První by měla vyplout na moře v roce 2026, druhá o rok později, v létě by plavidla měla křižovat Středomoří, v zimě Karibik.

Petr Kostolník
Foto: Chantiers de l’Atlantique

 
Publikováno: 1. 5. 2023 | Počet zobrazení: 208 článek mě zaujal 45
Zaujal Vás tento článek?
Ano